علم و تکنولوژی

دستگاه معین ضخامت لایه ها در مقیاس نانومتری فراوری شد

شرکت نانو پژوهان راگا دستگاه پروفایلومتر برای تعیین ضخامت لایه های نازک ارائه می نماید. این دستگاه قادر است میزان زبری سطح را نیز با دقت در حد نانومتری تعیین کند.

26 مهر 1399

پیامی برای درگذشت معمار مبتکر ایرانی

مدیرعامل موسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر در پی درگذشت مهندس فرهاد احمدی ـ از طراحان و معماران سرشناس ایرانی ـ پیغام تسلیتی را منتشر کرد.

25 مهر 1399

راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره (All in one)

اگر شما ها هم مثل من به دنیای دیجیتال علاقمند باشید، حتما ما را در بخش معرفی و راهنمای خرید کالاهای دیجیتال همراهی می کنید. در این بخش قرار است راجع به خرید کالای دیجیتال نسبتا خاص و در عین حال پرکاربرد صحبت کنیم. بنابراین اگر به دنیای تکنولوژی علاقه مند...

23 مهر 1399

نکاتی درباره چیستی و فواید کیف پول الکترونیکی

با توجه به اینکه به تازگی شورای پول و اعتبار به منظور تسهیل مبادلات خرد، اجازه صدور کیف پول الکترونیکی به وسیله بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی را صادر نموده است، ضروری است تا با انواع کیف پول الکترونیکی، نقش آن ها در ایجاد تحول در تراکنش های اقتصادی...

21 مهر 1399

خبرنگاران تشخیص دیابت با یاری گوشی های هوشمند

تهران - خبرنگاران - محققان دانشگاه سن فرانسیسکو در آمریکا یک نشانگر زیستی دیجیتال ساختند که امکان تشخیص دیابت نوع دو را با استفاده از دوربین درونی گوشی های هوشمند فراهم می نماید.

13 مهر 1399

جریمه یک کارگزاری برای تاخیر در پرداخت وجوه سهام عدالت

به گزارش خبرنگاران، حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت، گفت: در بحث سهام عدالت، نظارت با سازمان بورس است و واحد نظارت بر کارگزاران این سازمان، از مرحله ثبت درخواست فروش 30 درصد، تا تجمیع اطلاعات کارگزاری ها و ارسال برای شرکت سپرده گذاری و بعد از آن پایش اطلاعات...

12 مهر 1399

ساخت دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال توسط محققان دانشگاهی

پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در راستای حمایت از فراوری ملی، پیروز به طراحی و ساخت دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال شدند.

12 مهر 1399

لیگ دسته اول فوتبال، صعود آلومینیوم به رده دوم با شکست تحقیرآمیز علم و ادب، ملوان و خوشه طلایی پیروز شدند

شاگردان رسول خطیبی در تیم فوتبال آلومینیوم اراک، شکست سنگینی بر علم و ادب تبریز تحمیل کردند و به رده دوم جدول لیگ دسته اول رسیدند.

14 شهریور 1399

هواوی از نسخه جدید میت بوک 13 با پردازنده AMD و گرافیک رادئون رونمایی کرد

میت بوک 13 از نمایشگر 13 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل و نسبت تصویر 3 به 2 بهره می برد. این نمایشگر 100 درصد طیف رنگی sRGB را پوشش داده و بخش عمده ای از پنل جلو را به خود اختصاص داده است.

7 شهریور 1399

خبرنگاران معاون استاندار: نگاه مساله یابی در مازندران ضعیف است

ساری- خبرنگاران- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: آنالیز ها نشان می دهد که نگاه تحقیقاتی،جستجوگری و درواقع مساله یابی برای توسعه متناسب با ظرفیت های استان در بین همه اقشار به ویژه مدیران بسیار ضعیف است.

4 شهریور 1399

20 سال پیش کارت گرافیک GeForce 256 انویدیا معرفی گشت

اگر امروز از شما اسم چند کارت گرافیک پرقدرت را بخواهند، احتمالاً بدون درنگ آخرین محصولات GeForce انویدیا را بر خواهید شمرد. اما برند GeForce و اولین کارت گرافیک GeForce که عرضه شد، حکایت جالب و به یادماندنی خود را دارد.

1 شهریور 1399

چاپ پانزدهم مقدمه ابن خلدون پس از 52 سال

52 سال پس از نخستین انتشار کتاب مقدمه ابن خلدون با ترجمه محمد پروین گنابادی توسط این انتشارات، این ترجمه بار دیگر در دو جلد و با قیمت 190هزار تومان منتشر شده است تا شمار تجدید چاپ های این کتاب به عدد 15 برسد.

30 مرداد 1399

نگاهی به تاریخچه قرنطینه و قرنطینه های مدرن در دنیا

وب سایت گجت نیوز: ویروس کرونا دنیا را به یک قرنطینه ترسناک برده و در ایران نیز بیشتر مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند. در این مقاله نگاهی داریم به به تاریخچه قرنطینه و قرنطینه های مدرن در دنیا.

26 مرداد 1399

آیین نامه ارتقای اساتید از انحصار رتبه بندی خاص خارج می شود ، منتظر ابلاغیه رئیس جمهور هستیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی قبل از سال 99 مصوب کرده است تا آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی از انحصار نظام های رتبه بندی خاص خارج شود.

19 مرداد 1399

تنگناهای اقتصادی بودجه عمومی کشور، توجه به منافع نسل های آینده در انتشار اوراق بدهی ضروری است

علوی راد گفت: دولت در انتشار اوراق بدهی با هدف جبران کسری بودجه خود باید منافع نسل های آینده را مدنظر قرار دهد.

9 مرداد 1399

مایکروسافت: در مورد اوپن سورس اشتباه می کردیم

برد اسمیت، رییس و مشاور حقوقی ارشد مایکروسافت اعتراف کرد که موضع پیشین این شرکت در قبال رویکرد متن باز اشتباه بوده است.

8 مرداد 1399

پیام سیدعباس صالحی به مناسبت روز خیام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز ملی خیام پیامی صادر کرد.

30 تیر 1399

خبرنگاران قدردانی لبنان از یاری های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا

تهران-خبرنگاران- وزیران امور خارجه، بهداشت و خدمات عمومی لبنان از یاری پزشکی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کردند.

13 تیر 1399

آب بگذارید و نان قسمت کنید!

دو چیز در مواجهه ایران با قضیه کرونا غیرقابل انکار و گفتنی و ستودنی است. اول آنکه مواجهه رسمی جمهوری اسلامی ایران با شیوع ویروس کرونا، جزو علمی ترین و تخصصی ترین رویارویی ها بود.

2 تیر 1399

نقش تغذیه صحیح در زمان کرونا

یک متخصص تغذیه در خصوص نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا در شرایط قرنطینه خانگی توضیحاتی ارایه داد.

9 خرداد 1399
تعداد: (118)