ساخت دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال توسط محققان دانشگاهی

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در راستای حمایت از فراوری ملی، پیروز به طراحی و ساخت دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال شدند.

ساخت دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال توسط محققان دانشگاهی

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، دکتر یاشار عزیزیان، رئیس دانشکده فناوری های نوین نمین دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در راستای حمایت از فراوری ملی، دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال به همت میراحمد جمشیدی از فارغ التحصیلان دانشکده فناوری های نوین نمین دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر غلامرضا پیرقلی و دکتر یاسر شکری اعضای هیئت علمی این دانشگاه با همکاری دو جانبه شرکت دانش بنیان و فناوری طراحی و ساخته شده است.

وی اضافه کرد: راکتورهای تحت فشار و اتوکلاوهای همزن دار به منظور انجام واکنش های شیمیایی تحت فشار مانند هیدروژیناسیون و پژوهش های پلیمری و کاتالیسیتی در آزمایشگاه های تحقیق و توسعه و نیز برای فراوری مواد شیمیایی در واحد های آزمایش صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

دکتر عزیزیان ادامه داد: مشخص مقدار فشار و اتمسفر واکنش و همچنین کنترل دما در انجام این واکنش ها بسیار مهم است.

وی توضیح داد: دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال طراحی شده این امکان را به اپراتور می دهد تا فشار و دمای واکنش و همچنین زمان واکنش را با استفاده از سیستم کنترل دما و فشار تحت کنترل داشته باشد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، دکتر عزیزیان با اشاره به مشخصات فنی دستگاه، گفت: حجم این دستگاه 200 میلی لیتر و قابل سفارشی سازی بوده، جنس آن استیل ضدخش 304، جنس لایه محافظ داخلی آن PTFE با کیفیت، بیشینه دمای کاری C˚200، بیشینه فشار کاری 250 بار و قابل سفارشی سازی، سیستم نمایش آن مانیتور 7 اینچ رنگی با قابلیت لمسی و پارامترهای قابل تنظیم در آن، دما (سیستم PID کنترل)، فشار، زمان، سرعت همزن مغناطیسی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال توسط محققان دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه راکتور اتوکلاو سنتز هیدروترمال توسط محققان دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید