اخبار اقتصادی

دستگاه معین ضخامت لایه ها در مقیاس نانومتری فراوری شد

شرکت نانو پژوهان راگا دستگاه پروفایلومتر برای تعیین ضخامت لایه های نازک ارائه می نماید. این دستگاه قادر است میزان زبری سطح را نیز با دقت در حد نانومتری تعیین کند.

26 مهر 1399

4 آمریکایی به اتهام فروش نفت خام ایران متهم شدند

ایسنا نوشت: وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای گفت که سه آمریکایی از تگزاسی و یک نیویورکی را به فروش نفت خام ایران به یک پالایشگاه چینی متهم کرده است.

26 مهر 1399

آمریکا توان فعال سازی مکانیسم ماشه را ندارد، ترامپ 2 راه نجات دارد

شکست های پی در پی واشنگتن در قبال ایران و موضوع ناتوانی در به کارگیری مکانیسم ماشه موضوعی بود که چند استاد دانشگاه آمریکا نیز به خوبی به تشریح آن پرداختند.

21 مهر 1399

نکاتی درباره چیستی و فواید کیف پول الکترونیکی

با توجه به اینکه به تازگی شورای پول و اعتبار به منظور تسهیل مبادلات خرد، اجازه صدور کیف پول الکترونیکی به وسیله بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی را صادر نموده است، ضروری است تا با انواع کیف پول الکترونیکی، نقش آن ها در ایجاد تحول در تراکنش های اقتصادی...

21 مهر 1399

از ساخت وسازهای جدید تا تامین سیستم های گرمایشی مدارس

مدارس پیشانی و چهره نظام آموزشی کشور هستند و تامین فضای آموزشی درخور شان و مناسب دانش آموزان از جمله حقوق و مطالبات به حق مردمی است. با وجود رشد سنواتی بودجه این امر، مسائل اعتباری برای تامین و ساخت مدارس همیشه وجود داشته است به گونه ای که گفته می گردد...

19 مهر 1399

اخراج 2500 نفر دیگر در سومین ایرلاین قدیمی جهان

خطوط هواپیمایی کوآنتس گفت برنامه هایی برای کاهش بیش از 2500 فرصت شغلی به منظور کاهش هزینه ها دارد این درحالی است که اخراج 6 هزار نیروی کار خود را در ماه ژوئن اعلام کرده بود که روی هم رفته تقریبا برابر با اخراج 30 درصد کارکنان خود در پیش از شیوع کرونا است. ...

19 مهر 1399

فردای فعال شدن مکانیزم ماشه چه اتفاقی روی خواهد داد؟

بعد از اینکه آمریکا تلاش کرد مکانیزم ماشه را فعال کند، این مسئله با مخالفت 13 عضو شورای امنیت روبرو شد، حال در این باره یک مدت 30 روزه وجود دارد که اعضای شورای امنیت باید درباره بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران تصمیم بگیرند، هر چند که به نظر می رسد،...

19 مهر 1399

افزایش 15 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از مرداد

رئیس سازمان بهزیستی جزئیات افزایش مستمری مددجویان و مستمری بگیران این سازمان از مرداد ماه را گفت.

17 مهر 1399

حمایت هوشمند از بازار سرمایه ، ریزش های چند روز اخیر برای اصلاح شاخص بود

به گزارش خبرنگاران، عضو شورای عالی بورس، از حمایت های هوشمند دولت از بازار سرمایه اطلاع داد و گفت: در جلسه ای که دقایقی پیش با حضور اعضا تشکیل شد، اعضای شورای عالی اظهار کردند که اتفاقات چند روز اخیر در راستای اصلاح شاخص بوده است.

17 مهر 1399

خبرنگاران تخلیه و بارگیری 527 هزارتن کالا با پهلوگیری 220 کشتی در بندرکاسپین

رشت - خبرنگاران - معاون اموربندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزادانزلی گفت: از آغاز فعالیت مجتمع بندری کاسپین تا کنون 220 کشتی در این بندرپهلوگیری شده و 527 هزارتن کالا تخلیه و بارگیری شده است.

17 مهر 1399

انتشار گزاره برگ نامه ظریف به رییس شورای امنیت در مورد استفاده از مکانیسم ماشه

متن فارسی گزاره برگ نامه دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شد.

16 مهر 1399

ایده رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای نجات بورس ، اتفاق مهمی در بازار سرمایه رخ می دهد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه افزایش سرمایه شرکتهای بورسی را راه نجات بورس از شرایط فعلی عنوان نمود.

16 مهر 1399

محمدحسین امانی با وانتافه می آید!

پیش فراوری فیلم تلویزیونی وانتافه به کارگردانی محمدحسین امانی شروع شد.

15 مهر 1399

جریمه یک کارگزاری برای تاخیر در پرداخت وجوه سهام عدالت

به گزارش خبرنگاران، حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت، گفت: در بحث سهام عدالت، نظارت با سازمان بورس است و واحد نظارت بر کارگزاران این سازمان، از مرحله ثبت درخواست فروش 30 درصد، تا تجمیع اطلاعات کارگزاری ها و ارسال برای شرکت سپرده گذاری و بعد از آن پایش اطلاعات...

12 مهر 1399

پرداخت 36 میلیارد تومان به کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا

36 میلیارد تومان تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت های کرونا به صاحبان مشاغل استان لرستان و کسب و کارهای متضرر پرداخت شده است.

11 مهر 1399

کدام سینماگران مشمول حمایت های بین المللی فارابی می شوند؟

دبیر شورای بین الملل سازمان سینمایی و معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی مطرح نمود حمایت از حضور فعالان سینمای ایران در رویدادهای جهانی، جنبه حمایتی دارد.

11 مهر 1399

لایحه اصلاح مالیات های مستقیم بعد از 2 سال همچنان در دست بررسی! ، تعلل وزارت اقتصاد به ضرر منافع ملی

با گذشت بیش از دو سال از وعده های مکرر برای تعیین تکلیف لایحه اقتصادیاتی دولت، وزیر اقتصاد از تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی دولت برای بررسی لایحه اصلاح اقتصادیات های مستقیم خبر داد.

8 مهر 1399

یک توافق بلند مدت دیگر برای ایران؛ بعد از چینی ها نوبت به روس ها رسید!

خبرنگاران: وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد : در دیدار با آقای سرگئی لاوروف، پیام جناب آقای روحانی به آقای پوتین را به صورت مفصل خدمت ایشان ارائه و از نظرات ایشان در این ارتباط استفاده کردم و در همین چارچوب قرار شد که اجرای پیشنهادات مطرح...

23 شهریور 1399

افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان همزمان با هفته صنایع دستی اطلاع داد.

19 شهریور 1399

خبرنگاران بیش از12هزار دام در چابهار واکسینه شدند

چابهار- خبرنگاران- معاون مدیرکل و رییس اداره دامپزشکی چابهار گفت: 12 هزار و 500 راس دام سبک و سنگین از ابتدی سال جاری تا کنون علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های واگیر دامی واکسینه شدند.

18 شهریور 1399
تعداد: (185)