گردشگری مجازی؛ پلی برای رسیدن به موفقیت در صنعت گردشگری

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، در روزهای اخیر و با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و تعطیلی تمامی تاسیسات گردشگری، گردشگری مجازی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

گردشگری مجازی؛ پلی برای رسیدن به موفقیت در صنعت گردشگری

شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن، خانه نشینی عموم مردم برای دوری از عواقب انتقال این ویروس باعث شد بسیاری از کسب و کارها متحمل آسیب های مالی زیادی شوند. یکی از مهمترین حوزه هایی که در روزهای اخیر، ضررهای بسیاری را به خود دیده حوزه گردشگری بود که شیوع کرونا در ایران از همان روزهای ابتدایی تمامی مراکز، اقامتگاه ها و تاسیسات گردشگری را به تعطیلی کشاند.

اهمیت موضوع گردشگری در کشور مسئولان این حوزه را بر آن داشت تا با طرح و آنالیز برنامه هایی بتوانند ضمن جلوگیری از آسیب بیش از حد به پایه های گردشگری، مردم را با ظرفیت های بالای این حوزه آشنا سازند. بدین ترتیب گردشگری مجازی که سال ها مورد بحث و آنالیز بود اکنون بیش از پیش در نظام گردشگری کشور نقش ایفا می نماید. مردم می توانند از داخل خانه های خود به جای جای ایران سفر نموده و با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور آشنا شوند.

شهروندان نیز از اینکه می توانند با میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری کشور از داخل خانه های خود آشنا شوند راضی به نظر می رسند. یکی از شهروندان اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در این نوع از گردشگری می توانیم بدون نگرانی از آسیب های محیطی به گردش بپردازیم و این امر می تواند آمادگی ما را در هنگام بازدید حضوری بالا ببرد.

یکی دیگر از شهروندان گفت: با وجود اینکه سفرهای مجازی به اندازه گردشگری حقیقی لذت بخش و خاطره انگیز نیست اما در این روزها که همه ما به ناچار خانه نشین شده ایم، تفریحی شاد و مطلوب به حساب می آید. در آینده نیز می توانیم قبل از سفر، بازدیدی مجازی از آن منطقه داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ریزی مناسبی را برای گردش انجام دهیم.

البته گردشگری مجازی در ایران باید بیش از آنچه اکنون هست پیشرفت کند و زیرساخت های کشور همچنان نیازمند تقویت است. اگر مدیران و مسئولان این امر بتوانند گردشگری مجازی را به نحو مطلوب رواج دهند حتی موجب جذب گردشگران خارجی بیشتری نیز می گردد، به مانند بسیاری از کشورها که با راه اندازی گردشگری مجازی و معرفی میراث خود به دنیایان، پیروز به جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا شده اند.

گردشگری مجازی اقدامی موثر در جهت تحقق شعار در خانه بمانیم است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گردشگری مجازی اقدامی موثر در جهت تحقق شعار در خانه بمانیم است.

فریدون اللهیاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان گفت: گردشگری مجازی تصمیمی در حمایت از سیاست های ستاد ملی کرونا بود. برای تحقق شعار در خانه بمانیم و همچنین تشویق جامعه به خانه نشینی در این ایام، تصمیم به راه اندازی گردشگری مجازی گرفته شد تا مردم بتوانند نشاط و شادابی خود را حفظ نمایند.

وی اضافه کرد: جاذبه های فرهنگی و تاریخی، موزه ها و همچنین فیلم هایی که از رویدادهای فرهنگی و گردشگری به جا مانده بود از جمله مواردی هستند که در گردشگری مجازی در اختیار هموطنان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا به تاسیسات گردشگری کشور، گردشگری مجازی از تصمیمات درستی بود که اتخاذ شد و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز با قدرت و قوت به این موضوع رسیدگی کرد و استقبال خوبی هم از سوی مردم شاهد بودیم.

وی اعلام کرد: گردشگری مجازی از سویی موجب نشاط جامعه در ایام خانه نشینی شد و از سوی دیگر، بهانه ای بود که دیگر هموطنانمان بتوانند با مراکز گردشگری استان آشنا شوند و پس از پاکسازی کشور از کرونا، بتوانند به طور حضوری از این مراکز بازدید نمایند و لذت ببرند.

منبع: چمدان

به "گردشگری مجازی؛ پلی برای رسیدن به موفقیت در صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مجازی؛ پلی برای رسیدن به موفقیت در صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید