اخبار و رویدادها

دستگاه معین ضخامت لایه ها در مقیاس نانومتری فراوری شد

شرکت نانو پژوهان راگا دستگاه پروفایلومتر برای تعیین ضخامت لایه های نازک ارائه می نماید. این دستگاه قادر است میزان زبری سطح را نیز با دقت در حد نانومتری تعیین کند.

26 مهر 1399

4 آمریکایی به اتهام فروش نفت خام ایران متهم شدند

ایسنا نوشت: وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای گفت که سه آمریکایی از تگزاسی و یک نیویورکی را به فروش نفت خام ایران به یک پالایشگاه چینی متهم کرده است.

26 مهر 1399

شرح پوتین درباره توطئه آمریکا و اوکراین علیه روسیه در بلاروس

رئیس جمهوری روسیه ضمن تشریح مواضع مسکو در قبال بحران سیاسی کنونی در بلاروس، دستگیری 33 تبعه روس در مینسک را نتیجه عملیات مشترک سرویس های ویژه اطلاعاتی اوکراینی و آمریکایی و فریب دادن این افراد، دانست.

25 مهر 1399

پیامی برای درگذشت معمار مبتکر ایرانی

مدیرعامل موسسه یاری به توسعه فرهنگ و هنر در پی درگذشت مهندس فرهاد احمدی ـ از طراحان و معماران سرشناس ایرانی ـ پیغام تسلیتی را منتشر کرد.

25 مهر 1399

خبرنگاران سلطانی فر: خصوصی سازی سرخابی ها با سرعت پیگیری شود

تهران- خبرنگاران- وزیر ورزش و جوانان گفت: در موضوع خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اراده و تفاهم ملی وجود دارد و این امر باید با دقت نظر و منطبق بر ضوابط قانونی با سرعت پیگیری شود.

25 مهر 1399

چه بلایی سر کیم یو-جونگ آمده است؟ ، 35 روز بی خبری از خواهر رهبر کره شمالی

خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی آخرین بار روز 27 ژوییه در انظار عمومی ظاهر شده و از آن زمان به بعد تقریبا هیچ کس از سرنوشت او خبر دقیق ندارد.

23 مهر 1399

راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره (All in one)

اگر شما ها هم مثل من به دنیای دیجیتال علاقمند باشید، حتما ما را در بخش معرفی و راهنمای خرید کالاهای دیجیتال همراهی می کنید. در این بخش قرار است راجع به خرید کالای دیجیتال نسبتا خاص و در عین حال پرکاربرد صحبت کنیم. بنابراین اگر به دنیای تکنولوژی علاقه مند...

23 مهر 1399

4 گزینه احتمالی برای جانشینی شینزو آبه، وزیر دفاع سابق بیشترین شانس را دارد

رای گیری برای انتخاب جانشین نخست وزیر ژاپن در 14 سپتامبر (24 شهریور) برگزار خواهد شد.

22 مهر 1399

آمریکا توان فعال سازی مکانیسم ماشه را ندارد، ترامپ 2 راه نجات دارد

شکست های پی در پی واشنگتن در قبال ایران و موضوع ناتوانی در به کارگیری مکانیسم ماشه موضوعی بود که چند استاد دانشگاه آمریکا نیز به خوبی به تشریح آن پرداختند.

21 مهر 1399

نکاتی درباره چیستی و فواید کیف پول الکترونیکی

با توجه به اینکه به تازگی شورای پول و اعتبار به منظور تسهیل مبادلات خرد، اجازه صدور کیف پول الکترونیکی به وسیله بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی را صادر نموده است، ضروری است تا با انواع کیف پول الکترونیکی، نقش آن ها در ایجاد تحول در تراکنش های اقتصادی...

21 مهر 1399

لبنان، ملاقات خداحافظی سفیر روسیه با شیخ نعیم قاسم؛ تمجید زاسپکین از روابط حزب الله-مسکو

سفیر روسیه در بیروت در انتها ماموریت خود با معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ملاقات کرد.

20 مهر 1399

رای کمیته فنی واترپلو درباره لیگ بانوان اعلام شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، رقابت های لیگ واترپلو بانوان باشگاه های کشور در سال 1398 به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع در اماکن پرخطر به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا نیمه کاره ماند.

20 مهر 1399

از ساخت وسازهای جدید تا تامین سیستم های گرمایشی مدارس

مدارس پیشانی و چهره نظام آموزشی کشور هستند و تامین فضای آموزشی درخور شان و مناسب دانش آموزان از جمله حقوق و مطالبات به حق مردمی است. با وجود رشد سنواتی بودجه این امر، مسائل اعتباری برای تامین و ساخت مدارس همیشه وجود داشته است به گونه ای که گفته می گردد...

19 مهر 1399

اخراج 2500 نفر دیگر در سومین ایرلاین قدیمی جهان

خطوط هواپیمایی کوآنتس گفت برنامه هایی برای کاهش بیش از 2500 فرصت شغلی به منظور کاهش هزینه ها دارد این درحالی است که اخراج 6 هزار نیروی کار خود را در ماه ژوئن اعلام کرده بود که روی هم رفته تقریبا برابر با اخراج 30 درصد کارکنان خود در پیش از شیوع کرونا است. ...

19 مهر 1399

فردای فعال شدن مکانیزم ماشه چه اتفاقی روی خواهد داد؟

بعد از اینکه آمریکا تلاش کرد مکانیزم ماشه را فعال کند، این مسئله با مخالفت 13 عضو شورای امنیت روبرو شد، حال در این باره یک مدت 30 روزه وجود دارد که اعضای شورای امنیت باید درباره بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران تصمیم بگیرند، هر چند که به نظر می رسد،...

19 مهر 1399

سوریه، زخمی شدن دو غیرنظامی در اثر انفجاری در شمال رقه

منابع سوری از زخمی شدن دو غیرنظامی در اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شمال رقه خبر دادند.

18 مهر 1399

دور تازه رایزنی های عبدالله برای کسب حمایت چهره های سیاسی افغانستان

در حالیکه رئیس جمهور افغانستان آزادی زندانیان طالبان را متوقف نموده است و شورای عالی مصالحه نیز بر آزادی این زندانیان تاکید دارد، رئیس این شورا دور تازه دیدارهایش را برای کسب حمایت چهره های سیاسی شروع نموده است.

18 مهر 1399

افزایش 15 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از مرداد

رئیس سازمان بهزیستی جزئیات افزایش مستمری مددجویان و مستمری بگیران این سازمان از مرداد ماه را گفت.

17 مهر 1399

حمایت هوشمند از بازار سرمایه ، ریزش های چند روز اخیر برای اصلاح شاخص بود

به گزارش خبرنگاران، عضو شورای عالی بورس، از حمایت های هوشمند دولت از بازار سرمایه اطلاع داد و گفت: در جلسه ای که دقایقی پیش با حضور اعضا تشکیل شد، اعضای شورای عالی اظهار کردند که اتفاقات چند روز اخیر در راستای اصلاح شاخص بوده است.

17 مهر 1399

خبرنگاران تخلیه و بارگیری 527 هزارتن کالا با پهلوگیری 220 کشتی در بندرکاسپین

رشت - خبرنگاران - معاون اموربندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزادانزلی گفت: از آغاز فعالیت مجتمع بندری کاسپین تا کنون 220 کشتی در این بندرپهلوگیری شده و 527 هزارتن کالا تخلیه و بارگیری شده است.

17 مهر 1399
تعداد: (635)