ایجاد آگاهی درباره سرطان بچه ها، هزینه های درمان را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، مدیرعامل محک از اجرای فعالیت های مرتبط با اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در مورد سرطان بچه ها اطلاع داد و گفت: افزایش آگاهی عمومی درباره سرطان بچه ها باعث تشخیص زود هنگام بیماری می گردد و این مهم ضمن افزایش اثربخشی درمان، هزینه ها را نیز کاهش می دهد.

ایجاد آگاهی درباره سرطان بچه ها، هزینه های درمان را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، احمدیان در تشریح اهداف بیانیه چشم انداز موسسه خیریه محک در مورد ارتقای سطح آموزش سرطان بچه ها در جامعه ادامه داد: محک در کوشش است تا در سایه آموزش و اطلاع رسانی، بیماری بچه ها در مراحل اولیه تشخیص داده گردد و از لحظه تشخیص بیماری، کودک و خانواده وی تحت حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه چشم انداز محک به وسیله سایت محک برای عموم قابل مشاهده است، مطرح نمود: محک باید جامعه را نسبت به آخرین اخبار در ارتباط با سرطان مطلع ساخته و مناسب ترین اطلاعات، توصیه ها و منابع لازم را در اختیار جامعه قرار می دهد. بخش دیگری از این بیانیه تأکید دارد که به وسیله گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین المللی فعال در زمینه سرطان، به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در بچه ها و روش های مؤثر درمان دست خواهد یافت.

مدیر عامل محک گفت: به منظور تحقق اهداف بیانیه، مؤسسه سعی در توسعه همکاری های ملی و بین المللی با سازمان ها و نهادهای مردم نهاد مطرح و فعال در این حوزه دارد. اخیراً نیز همزمان با روز جهانی سرطان، طی همکاری مشترک این مؤسسه با انجمن کنترل جهانی سرطان (UICC) کمپین روز جهانی سرطان در ایران از 15 بهمن تا امروز که روز جهانی سرطان کودک است، برگزار گشت.

بنابر اعلام روابط عمومی موسسه خیریه محک، احمدیان با اشاره به فعالیت های این مؤسسه به عنوان خیریه برتر در کمپین (UICC) ادامه داد: محک با بهره گیری از ظرفیت های مشارکت مدنی، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، نیکوکاران، داوطلبان مؤسسه، هنرمندان، یاوران رسانه ای همچنین سایر ظرفیت های ارتباطی، نزدیک به 30 عنوان فعالیت را به منظور افزایش مطلعی رسانی و ترغیب افراد جامعه به حضور در کمپین پیش بینی و اجرا نموده است. از این میان می توان به اهم این فعالیت ها نظیر حضور در مدارس جهت معرفی محک و کمپین و درست کردن اوریگامی با دانش آموزان جهت آموزش فرهنگ نیکوکاری به آنها، نورپردازی نارنجی برج آزادی و دیگر مراکز تجاری و معروف شهر، توزیع روبان طلایی میان نیکوکاران، اطلاع رسانی در مورد سرطان های شایع بچه ها، برگزاری کارگاه آموزشی در مورد سرطان بزرگسالان و معرفی راه های پیشگیری از آن، اشاره نمود.

مدیرعامل محک اجرای این اقدامات توسط یکی از قدیمی ترین مؤسسات خیریه فعال در حوزه حمایت از بچه ها مبتلا به سرطان را اثربخش دانست و مطرح نمود: نگاه به آمار بچه ها مبتلا به سرطان، بار دیگر ضرورت ایجاد مطلعی در این زمینه را یادآوری می نماید. هم اکنون بیش از 19هزار کودک مبتلا به سرطان تحت درمان در سراسر کشور تحت حمایت هستند و روزانه 6 کودک جدید نیز به جمع بچه ها تحت حمایت محک اضافه می گردد. اینکه مردم نسبت به موضوع سرطان کودک مطلع شوند و بتوانند به صورت داوطلبانه از آنها حمایت نمایند، نقش موثری در ارائه خدمات درمانی و حمایتی به آنها دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد آگاهی درباره سرطان بچه ها، هزینه های درمان را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد آگاهی درباره سرطان بچه ها، هزینه های درمان را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید