کتاب

چاپ پانزدهم مقدمه ابن خلدون پس از 52 سال

52 سال پس از نخستین انتشار کتاب مقدمه ابن خلدون با ترجمه محمد پروین گنابادی توسط این انتشارات، این ترجمه بار دیگر در دو جلد و با قیمت 190هزار تومان منتشر شده است تا شمار تجدید چاپ های این کتاب به عدد 15 برسد.

30 مرداد 1399

نگاهی به تاریخچه قرنطینه و قرنطینه های مدرن در دنیا

وب سایت گجت نیوز: ویروس کرونا دنیا را به یک قرنطینه ترسناک برده و در ایران نیز بیشتر مردم در قرنطینه خانگی به سر می برند. در این مقاله نگاهی داریم به به تاریخچه قرنطینه و قرنطینه های مدرن در دنیا.

26 مرداد 1399

کاخ سفید بار دیگر انتشار کتاب جان بولتون را به تعویق انداخت

انتشار کتاب مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر به خاطر بازنگری محتوای آن به تعویق افتاده است.

6 تیر 1399

مستند نیازمند صراحت است، سندهای محرمانه در اختیار ما قرار نمی گیرد

به گزارش خبرنگاران، در محفل جنبش رسانه انقلاب مستند اتاق جنگ از آثار برگزیده پنجمین جشنواره فیلم عمار با حضور مصطفی حریری کارگردان فیلم و محمدعلی گودینی و علی الله سلیمی از نویسندگان و منتقدان ادبی در حوزه هنری نقد و آنالیز شد.

1 تیر 1399

برگزاری طرح عیدانه کتاب در سال 99 به نتیجه قطعی نرسیده است

پس از اینکه زمان برگزاری نمایشگاه سی و سوم به منظور پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا تغییر کرد و قرار شد این نمایشگاه پس از ماه مبارک رمضان برگزار گردد، صحبت هایی درباره برگزاری طرح عیدانه کتاب مطرح شد.

29 فروردین 1399

رونمایی از آخرین دفتر شعر محمدرضا اصلانی در خانه هنرمندان

مراسم رونمایی از دفتر شعر هزار باده هزارباد در هزاره های شب تو بر تو اثر محمدرضا اصلانی، شاعر، سینماگر و هنرپژوه، یکشنبه 17 آذر در سالن شهناز خانه هنرمندان برگزار می گردد.

3 بهمن 1398

الیود کیپچوگه؛ دونده ای که ماراتن را زیر 2 ساعت دوید

خبرنگاران: بزرگ ترین دونده استقامت تاریخ خیلی زود قصد داشت برای دومین بار برای تاریخ سازی دورخیز کند و تبدیل به اولین انسانی گردد که ماراتن را زیر دو ساعت می دود. تمام برنامه آماده سازی او طبق نقشه پیش رفته بود.

2 بهمن 1398

آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با محورهای علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم آرشیوی، مطالعات ایران شناسی و اسلام شناسی و نسخه پژوهی، تاریخ شفاهی و تحول دیجیتال در کتابخانه ها و مراکز آرشیوی برگزار می شود...

30 آذر 1398

ژرمن ها سال پر چالشی را پشت سر گذاشتند

خبرنگاران، گروه بین الملل- شقایق لامع زاده: سال میلادی 2016-2017 سال پر تنشی در عرصه سیاست بین الملل در کل جهان بود و کشورهای مختلف هر کدام به نوعی شاهد وقوع رویدادهای خاص در عرصه های داخلی و خارجی بودند. آلمان در این میان رویدادهای مهمی را پشت سر گذاشته و...

8 آذر 1398

سازه های آبی شوشتر نماد مهندسی ایرانیان

خبرنگاران- گروه استان ها: شوشتر از شهرهای استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهر در دامنه های رشته کوه زاگرس واقع شده و بر اساس سرشماری منطقه ای در سال 1390 جمعیتی معادل 201 هزار نفر دارد. فاصله راستا زمینی این شهر از اهواز، مرکز استان 85 کیلومتر و از...

30 آبان 1398

روایت همسر سابق سلبریتی مشهور زن از رابطه اش با او ، عکس

بیلی باب تورنتون همسر دوم آنجلینا جولی که خود از بازیگران سرشناس است، اخیرا در جریان یک مصاحبه گفته است که سالهاست با همسر سابقش دوستانی صمیمی هستند و جولی را مورد تحسین قرار داد.

26 مهر 1398

موزه مقدم - تهران

این خانه که به دلیل داشتن اشیای تاریخی و کران قیمت به یکی از گران ترین خانه های جهان تبدیل شده است ، متعلق به استاد محسن مقدم پسر کوچک احتساب الملک شهردار دوره ناصرالدین قاجار می باشد.

21 مهر 1398

از نفهمیدن نترسید!

یادگیری زبان تازه کوشش زیادی می طلبد. روند یادگیری زبان گاهی ممکن است آنقدر سخت باشد که ندانید باید از کجا آغاز کنید. ولی تسلط بر یک زبان فرصت های زیادی پیش روی شما قرار می دهد. می توانید با افراد بیشتری رابطه برقرار کنید. در خصوص فرهنگ های دیگر یاد می گیرید...

19 مهر 1398

حقایق جالب از زندگی شخصی و حرفه ای لینا هیدی

خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: هر سال صدها سریال تلویزیونی در کشورهای مختلف تولید می شود اما تنها نام بعضی از آن ها سر زبان ها میافتد. در بین تمامی این سریال ها چند سالی است که بازی تاج و تخت حسابی طرفدار پیدا کرده. انصافاً هم باید گفت در کنار داستان...

11 مرداد 1398

حمید کارگر مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم شد

دکتر حمید کارگر با حکم دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مشاور اجرایی این معاونت منصوب شد.

15 تیر 1398

راهنمای خرید هدفون و هندزفری اورجینال

امروزه خرید هدفون به یکی از دغدغه ها، تبدیل شده، افرادی که تصمیم به خرید هدفون دارند، اما هیچ اطلاعاتی راجه به آن ندارند، با نوعی سردرگمی روبرو می شوند.

26 خرداد 1398