راهنمای خرید هدفون و هندزفری اورجینال

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، امروزه خرید هدفون به یکی از دغدغه ها، تبدیل شده، افرادی که تصمیم به خرید هدفون دارند، اما هیچ اطلاعاتی راجه به آن ندارند، با نوعی سردرگمی روبرو می شوند.

راهنمای خرید هدفون و هندزفری اورجینال

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی مالتینا، اگر قصد خرید هدفون دارید و در حال تحقیق برای خرید بهترین هدفون مطابق با احتیاجهای خود هستید، احتمالاً پس از جستجو در اینترنت یا مراجعه به بازار، با گزینه های متعددی در اشکال متنوع و با ویژگی های مختلفی روبرو می شوید که شما را سردرگم می نمایند.

اما نگران نباشید. چون پس از مطالعه این راهنما، تفاوت بین هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون را متوجه می شوید و همچنین با انواع مختلف هدفون و ویژگی های هر نوع، کاملاً آشنا خواهید شد.

همچنین می توانید نسخه بسیار کامل تر و جامع تر این راهنما را به همراه لیست بهترین و پرفروش ترین هدفون های سال 2019 دنیا در وبلاگ مالتینا بخوانید.

این مطلب برای چه کسانی نوشته شده است؟

افرادی که تصمیم گرفته اند هدفون بخرند، اما در این زمینه، هیچ گونه اطلاعات تخصصی ندارند.

افراد حرفه ای که اطلاعات تخصصی دارند، اما در انتخاب مدل هدفون مناسب شک دارند.

افرادی که به دنبال هدفون های اورجینال با قیمت مناسب هستند و نمی دانند از کجا باید خرید نمایند.

انواع هدفون از نظر کاربرد حرفه ای

گوشی هایی که برای شنیدن صدا به کار می روند، به چهار دسته عمده تقسیم می شوند:

هدفون (Headphone)

مرسوم ترین نوع از ابزارهای پخش صدای شخصی است و معمولاً از دو بلندگو تشکیل شده که وظیفه انتشار صدای استریو در گوش فرد را بر عهده دارند. از هدفون فقط برای گوش دادن به موسیقی استفاده می گردد چون هدفون ها دارای میکروفون نیستند و قابلیت مکالمه ندارند.

ایرفون (Earphone)

ایرفون که با اصطلاحاتی مانند Earbud Headphone یا In Ear Headphone نیز شناخته می گردد، نوعی خاص از هدفون با وزن سبک و ابعاد کوچک است که در داخل گوش قرار می گیرد و به علت کوچک بودن بلندگوها، مصرف کم انرژی و عدم احتیاج به برق با ولتاژ بالا، بیشتر برای شنیدن موسیقی به وسیله تلفن همراه و دستگاه های پخش موسیقی قابل حمل مثل MP3 Player و iPod و … استفاده می گردد.

جالب است بدانید با افزایش استفاده از تلفن های همراه، فراورینمایندگان موبایل در حرکتی جالب اقدام به ترکیب ایرفون با یک میکروفون نموده اند که کاربر علاوه بر شنیدن موسیقی بتواند از ایرفون خود برای مکالمه نیز استفاده نماید. بنابراین امروزه اغلب ایرفون هایی که در اطراف خود می بینید، قابلیت مکالمه نیز دارند.

هدست (Headset)

هدفونی که دارای میکروفون باشد، هدست نام دارد. از آن جا که هدست ها ابزارهایی تعاملی هستند و با آن ها هم می توان گوش داد و هم می توان مکالمه کرد، کاربرد هدست بیشتر برای مکالمه صوتی و تصویری، لابراتوارهای آموزشی، کلاس های آنلاین، اپراتورهای مراکز تماس (Call Center) و همچنین گیمرهایی است که به صورت تیمی بازی می نمایند.

هندزفری (Handsfree)

هندزفری در حقیقت نوعی هدست بی سیم است که یاری می نماید در هنگام رانندگی یا زمانی که موبایل خود را در جیب تان قرار داده اید، بدون احتیاج به در دست دریافت تلفن همراه، بتوانید مکالمه کنید. اغلب هندزفری ها دارای کلیدهای کنترلی برای پاسخ دادن تماس، قطع کردن یا رد کردن تماس، افزایش و کاهش بلندی صدا و … هستند. هندزفری معمولاً به صورت تک گوش طراحی می گردد و با یاری تکنولوژی های اتصال بی سیم مانند بلوتوث یا WiFi به تلفن همراه یا ابزارهای پخش موسیقی پرتابل متصل می گردد.

انواع هدفون از نظر حالت قرارگیری

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید هدفون باید مد نظر داشته باشید این است که برای چه کاربردی و در طول روز به چه میزان از هدفون استفاده خواهید کرد. چرا که در طول زمان، نحوه قرارگیری هدفون روی سرو گردن و گوش شما اهمیت پیدا می نماید. هدفون ها از این نظر به 5 نوع مختلف تقسیم می شوند:

هدفون دور گوشی (Over Ear Headphone)

هدفون روی گوشی (On Ear Headphone)

هدفون داخل گوشی (In Ear Headphone)

هدفون پشت گردنی (Neck Band Headphone)

هدفون گیره ای (Clip-On Headphone)

نکات مهم در هنگام خرید هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون

ابتدا بودجه مد نظرتان را معین کنید تا بازه جستجوی خود را به طرز شگفت انگیزی محدودتر نموده و انتخاب را برای خود ساده تر کنید.

قبل از هر چیز دیگر، ویژگی های خاص را در نظر بگیرید تا باز هم تعداد گزینه های در دسترس را به میزان زیادی فیلتر نموده باشید. به عنوان مثال، اگر ضد آب بودن برای شما اولویت است، با در نظر دریافت این ویژگی می توانید تعداد زیادی از گزینه های نامناسب را حذف کنید.

سپس درباره بی سیم یا باسیم بودن هدفون، با خودتان به نتیجه برسید تا هدفمندتر جستجو کنید.

آینده نگر باشید و فقط به کاربرد امروز فکر نکنید. آیا ممکن است چند ماه بعد بخواهید از همین هدفون علاوه بر گوش دادن به کتاب صوتی و زمانی که در رختخواب هستید، در باشگاه بدنسازی و هنگام دویدن روی تردمیل هم بهره ببرید؟

به تجربه های قبلی خود اعتماد کنید. اگر قبلاً هدفون های روی گوشی را امتحان نموده اید و می دانید که برایتان خسته نماینده هستند، انتخاب انواع دیگر مانند هدفون داخل گوشی را در اولویت قرار دهید.

از هدایت و یاری افراد متخصص و حرفه ای بهره ببرید. تجربه و دانش این افراد می تواند هم به آگاهی شما بیفزاید و هم، خرید شما را پیروز تر و رضایت از خرید شما را بیشتر کند.

سعی کنید خرید خود را از فروشگاه های فیزیکی یا الکترونیکی معتبر انجام دهید و حتماً گارانتی محصول را نیز در فروشنده درخواست کنید.

برندهایی که به صورت تخصصی در حوزه فراوری بلندگو، هدفون و میکروفون هستند را نسبت به برندهایی که هر نوع محصول الکترونیکی دیگری از جاروبرقی گرفته تا آبمیوه گیری نیز فراوری می نمایند، در اولویت بگذارید.

در صورتی که بودجه مناسبی دارید، از برندهای معتبر و محصولات اورجینال خرید کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راهنمای خرید هدفون و هندزفری اورجینال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید هدفون و هندزفری اورجینال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید