چالش عظیم قرنطینه در اسپانیا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، در بحبوحه بحران کرونا در اسپانیا، تصمیمات دولت برای کاهش محدودیت ها و از سرگیری فعالیت بعضی کسب وکارها، موجی از مخالفت ها را به همراه داشت.

چالش عظیم قرنطینه در اسپانیا

به گزارش روزنامه لاوانگواردیا، دولت خودمختار کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا در خصوص دلایل لغو زودهنگام و بی پروای شرایط قرنطینه در کشور، توضیح خواست؛ کاتالونیا همچنین به پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا هشدار داد که در صورت شیوع دوباره احتمالی ویروس کرونا، مسئولیت بر عهده شخص او است.

مریتسل بودو سخنگوی دولت منطقه ای کاتالونیا در پیامی هشدار داد که در صورت گسترش دوباره کووید-19 در اسپانیا، مسئولیت بر دوش کسانی است که بدون توجه به نظر کارشناسان، تصمیم گیری نمایند؛ بودو در ادامه تاکید نمود که همه متخصصان، محققان، رئیس بیمارستان ها، دانشکده های پرستاری و مراکز مراقبت های اولیه در کاتالونیا معتقدند که لغو قرنطینه و محدودیت های کنترل بیماری همه گیر در این ایالت، مادامی که نظارت دقیقی بر فرایند مهار ویروس صورت نگرفته و توضیح شرایط کاملی در اختیار نباشد، به صلاح نیست.

کیم تورا رئیس دولت خودمختار کاتالونیا نیز با انتقاد از تصمیم دولت مبنی بر از سرگیری فعالیت بعضی کسب وکارها از پدرو سانچز خواست تا در خصوص مطالعات و گزارشهایی که موجب شده تا این تصمیم گرفته گردد، به دولت منطقه ای و مردم توضیح دهد.

پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر اسپانیا نیز تصمیم سانچز و سالوادور ایا وزیر بهداشت، مبنی بر بازگرداندن شرایط به حالت عادی را مورد انتقاد قرارداد و دولت را متهم کرد که اصرار و فشار کارفرمایان بدون درنظرگرفتن اهمیت سلامت جامعه، علت اصلی تصمیم از سرگیری فعالیت مشاغل است.

هشدار سازمان بهداشت دنیای از تبعات لغو زودهنگام قرنطینه

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت با اشاره به فرایند کند شدن ابتلا به ویروس کرونا در بعضی کشورها، ازجمله اسپانیا هشدار داد که دولت ها در لغو محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا محتاط باشند.

آدهانوم گفت که سازمان دنیای بهداشت از فرایند نزولی ابتلا به کرونا در بعضی کشورها مسرور است اما باید توجه داشت که برطرف محدودیت های اعمال شده ممکن است به احیای مرگبار همه گیری کووید-19 منجر گردد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که پیشتر اعلام نموده بود احتمال تمدید شرایط هشدار و تداوم محدودیت ها بسیار زیاد است، اکنون در تناقض با گفته های قبلی خود، خبر از شروع کار بعضی اصناف می دهد، در حالی که این تصمیم گیری ممکن است تبعات سنگینی داشته باشد؛ کاهش 20 درصدی آمار فوت شدگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا در اواسط ماه مارس به سه درصد، توجیه دولت در اقدامات تازه است.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز در این کشور 163 هزار و 27 نفر به این ویروس مبتلا شده که 16 هزار و 606 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز حدود یک میلیون و 700 هزار نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 108 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "چالش عظیم قرنطینه در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش عظیم قرنطینه در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید