حرکت چرخ های تراکتور به سمت ثبات، خشت اول موفقیت با یک ایرانی

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، باشگاه تراکتور تبریز در ابتدای فصل 96-97 لیگ برتر فوتبال ایران خصوصی شد تا مالکیت آن را محمدرضا زنوزی مالک باشگاه ماشین سازی (گسترش فولاد سابق) بر عهده بگیرد. تاجر تبریزی که با بنیه اقتصادی قوی، توانست اسامی بزرگی را روی نیمکت تیمش برای سرمربیگری و همچنین خریدهای بزرگی را برای حضور در ترکیب این تیم پر هوادار جذب کند.

حرکت چرخ های تراکتور به سمت ثبات، خشت اول موفقیت با یک ایرانی

زنوزی تنها چند روز پس از خرید تراکتور تبریز قول داد تیمش را برای قهرمانی می بندد و همین کار را هم کرد اما تا امروز این قهرمانی رنگ واقعیت به خود نگرفته است تا این باشگاه تصمیم به تغییر عظیم در سیاست هایش بگیرد.

تراکتور تبریز که ابتدای فصل گذشته با جان توشاک کار خود را در لیگ برتر شروع کرد خیلی زود تصمیم به قطع همکاری با اسطوره سابق باشگاه لیورپول گرفت تا محمد تقوی زمام امور فنی سرخ های تبریزی را بر عهده بگیرد. کارنامه قابل قبول این مربی در راس کادر فنی تراکتور باز هم زنوزی را برای کسب موفقیت بیشتر در دیار خود قانع کردن نکرد تا جورج لیکنز بلژیکی را به عنوان سرمربی انتخاب کند.

تراکتور در فصل گذشته با وجود سرمایه گذاری فراوان در جذب بازیکن و تغییر سه باره سرمربی خود جایگاهی بهتر از پنجمی پیدا نکرد. تیمی که مدعی عنوان قهرمانی بود اما در این راستا با حاشیه های خود ساخته و تغییرات متوالی روبرو شد تا سهمیه حضور در لیگ قهرانان 2020 آسیا را نیز کسب نکند.

سرخپوشن تبریز در جابجایی ابتدای فصل جاری لیگ برتر نیز پر سر و صدا ظاهر شدند. آنها بازیکنانی نظیر رشید مظاهری، کوین فورچونه، ممبلا، محمدرضا خانزاده، میثم تیموری و ... را جذب کردند تا در کنار سه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، ستاره های تراکتور را برای افکار مصطفی دنیزلی در قامت سرمربی ایجاد نمایند.

تیمی که هفته های ابتدایی لیگ برتر نتایج درخشانی گرفت اما ناگهان ضرباهنگِ موفقیت های خود را گم کرد تا پنج باخت متوالی کسب نموده و دنیزلی را وادار به استعفا از پست سرمربیگری خود کند.

سرمربی ترک تبار تراکتوری ها از تبریز رفت تا همه منتظر تصمیم هیجانی دیگری از سوی محمدرضا زنوزی باشند. رفتاری که بر خلاف همواره از سوی او سرنزد و این بار به مربیان داخلی اعتماد کرد تا تراکتور پس از حضور یک هفته ای احد شیخ لاری به عنوان سرمربی سراغ ساکت الهامی رفته و دستیار رسول خطیبی سرمربی وقت ماشین سازی را به عنوان تصمیم گیرنده فنی سرخ ها انتخاب کند.

الهامی بر خلاف انتظار توانست تراکتور را به خوبی بالا بکشد اما باخت های این تیم مقابل بعضی تیم ها نظیر پرسپولیس و پارس جنوبی جم سبب شد تا سرخ ها کمی از رویای قهرمانی دور شوند.

با این حال محمدرضا زنوزی در روزهای تعطیلی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم به تمدید قرارداد سرمربی این تیم گرفت تا نشان دهد بر خلاف سال گذشته، تدبیرش برای رسیدن به هدف قهرمانی تغییر نموده است.

مرتضی اسدی کاپیتان پیشین تراکتور در مصاحبه با وبلاگ فیسی بوک، درباره تصمیم باشگاه تراکتور برای تمدید قرارداد الهامی گفت: این موضوع را باید در دو مبحث آنالیز کرد. ابتدا اینکه سیاست باشگاه در ثبات کادر فنی بسار ارزنده است و باید به آنها تبریک گفت اما مورد دوم جای صحبت فراوان دارد.

پیشکسوت تراکتور تبریز اضافه نمود: شاید اطرافیان آقای زنوزی تصور نمایند چون او مالک باشگاه شده پس می تواند تصمیم گیری های شخصی درباره آینده تیم هم داشته باشد. این تفکر کاملا اشتباهی است. تراکتور برای طرفداران پرشمار این تیم است. اگر آقای زنوزی قصد حمایت از مربی داشت باید زودتر از اینها چنین کاری را می کرد.

وی یادآور شد: آقای الهامی نتایج فوق العاده ای را با توجه به بضاعت این تیم نگرفته است اما مورد حمایت باشگاه واقع شده است. حالا او باید از این فرصت طلایی استفاده کند تا در کنار کسب موفقیت با تراکتور، خودش را بالا بکشد و نشان دهد توانایی های پیشرفت در این عرصه را دارد.

تیمی که همچنان می تواند برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی مبارزه کند اما احتیاج به فرصت لازم برای حفظ ثبات فنی و ایجاد آرامش در رختکن خود دارد. اقدامی که به نظر می رسد با تدبیر مسئولان باشگاه در حال حرکت به سمت هدف اصلی یعنی ثبات در کادر فنی و بازیکنان است تا این تیم با آرامش بیشتری فصل را ادامه دهد و برای فصل بعد هم زمان را از دست ندهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حرکت چرخ های تراکتور به سمت ثبات، خشت اول موفقیت با یک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت چرخ های تراکتور به سمت ثبات، خشت اول موفقیت با یک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید