معرفی غذاهای محلی لیسبون، پایتخت رنگارنگِ پرتغال

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، غذاهای محلی لیسبون | Lisbon traditional Foods

شهر لیسبون، پایتخت زیبا و رنگارنگ پرتغال مملو از جاذبه ها و دیدنی های هیجان انگیز است. اما مطمئنا سفر به لیسبون بدون امتحان کردن غذاهای محلی و سنتی این شهر و دیار تکمیل نمی گردد. آشپزی پرتغالی بسیار متنوع و غنی است و تحت تاثیر فرهنگ ها و کشورهای مختلف قرار گرفته است. در سرتاسر شهر لیسبون می توانید رستوران های بسیار متنوعی را پیدا کنید که انواع غذاهای محلی لیسبون و پرتغال را به مشتریان عرضه می نمایند. در این مطلب بهترین و خوشمزه ترین غذاهای لیسبون را به شما معرفی می کنیم تا در سفر به این شهر و کشور بتوانید بهترین غذاها را امتحان کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی غذاهای محلی لیسبون، پایتخت رنگارنگِ پرتغال

باکالو | Bacalhau

باکالو محبوب ترین و معروف ترین غذای پرتغال است و آنقدر انواع مختلف دارد که می توانید هر روزِ سال این غذا را به شیوه ای متفاوت میل کنید. با این حال، علیرغم تنوع بیشمار این غذا، باکالو اَ برا (Bacalhau à brás) یکی از پرطرفدارترین غذاهای محلی لیسبون است و در اکثر رستوران ها می توانید این نوع باکالو را در منو پیدا کنید. این غذای خوشمزه از ترکیب ماهی کاد (روغن ماهی) خرد شده با سیب زمینی سرخ نموده و جعفری خرد شده تهیه می گردد و در بین مردم محلی بسیار محبوب است. معمولا در رستوران های لیسبون هنگام سرو، روی غذا را با چند دانه زیتون سیاه و جعفری ساتوری شده تزیین می نمایند. باکالو ا برا یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی لیسبون است و پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر حتما آن را امتحان کنید.

هشت پا کبابی | Polvo à Lagareiro

پولوو اَ لاگاریرو یکی از معروف ترین غذاهای دریایی و محلی لیسبون است که گاهی آن را در زمره غذاهای ملی پرتغال هم قرار می دهند. این غذا عمدتا از هشت پا و سیب زمینی گریل شده و کبابی تشکیل می گردد که با سیر و روغن زیتون مزه دار می گردد. واژه Lagareiro در حقیقت به فرآیند تهیه و فراوری روغن زیتون اشاره دارد. به این ترتیب پولوو الاگاریرو به معنای هشت پا و روغن زیتون است.

صدف خوراکی | Amêijoas à Bulhão Pato

شهر لیسبون در کنار ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته و به همین دلیل غذاهای دریایی بخش عمده ای از آشپزی این کشور را تشکیل می دهند. یکی از پرطرفدارترین غذاهای محلی لیسبون صدف خوراکی است که به شکل ها و مدل های مختلف و در ترکیب با مواد دیگر تهیه می گردد. غذا خوردن پرتغالی ها معمولا 3-4 ساعت طول می کشد و از پیش غذاها، غذاهای اصلی و دسرهای مختلف تشکیل می گردد. Amêijoas à Bulhão Pato یکی از پیش غذاها و مزه های محبوب در این شهر است که در اکثر رستوران ها می توانید آن را پیدا کنید. دستور تهیه این غذا به خاطر شاعر اسپانیولی قرن نوزدهمی، بولهائو پاتو، نامگذاری شده است که عاشق صدف خوراکی بوده است. در شهر لیسبون به هر رستوران دریایی که پا بگذارید می توانید طیف متنوعی از صدف خوراکی را در منو مشاهده کنید که با ترکیبات و دستورهای مخنلف تهیه شده اند. این صدف ها معمولا همراه با سس سیر، نان و لیموی تازه و نوشیدنی های محلی سرو می گردد و در بین مردم محلی و همین طور توریست ها محبوبیت زیادی دارد.

جوجه کباب پرتغالی یا فرانکو نو چوراسکو | Frango no Churrasco

فرانکو نو چوراسکو شیوه پرتغالی ها برای طبخ و تهیه جوجه کباب یا جوجه گریل شده است. دستور تهیه این غذا در بسیاری از رستوران های شهر ثابت است و به آن پیری پیری می گویند. جالب است بدانید که این غذا و شیوه طبخ آن از کشورهای آفریقایی به ویژه موزامبیک گرفته شده که روزگاری تحت استعمار پرتغال قرار داشتند.فرانکو نو چوراسکو امروزه یکی از محبوب ترین غذاهای محلی لیسبون است و جوجه یا مرغ کباب شده ای است که با سس تند و خوشمزه پیری پیری مزه دار شده است. در رستوران های لیسبون این غذا معمولا همراه با سیب زمینی سرخ نموده، گوجه و پیاز سرو می گردد و در کنارش می توانید یک نوشیدنی خنک و دلچسب سفارش بدهید تا طعم این غذا را تکمیل کند.

خوراک کوزیدو پرتغالی | Cozido à Portuguesa

آشپزی پرتغالی بر سه اصل طعم، راحتی و سنت پایدار است و خوراک کوزیدو هر سه این مولفه ها را توامان دارد. این غذا که گاهی به نام خوراک مرد ثروتمند هم شناخته می گردد در واقع اسمی طنزآمیز است و معنایی کاملا متفاوت دارد. خوراک کوزیدو به ویژه در بین روستاییان و مردم کشاورز که توان اقتصادی کافی برای خرید مواد اولیه ندارند محبوبیت داشته و دارد و از هر آن چه که در خانه پیدا می گردد تهیه می گردد! کوزیدو سنتی از ترکیب سیب زمینی، هویج، سوسیس، کلم، سبزیجات، لوبیا و گوشت گاو تهیه می گردد.

حلزون | Caracois

باید اعتراف کنیم که غذاهای محلی لیسبون و پرتغال تا حد بسیار زیادی با آشپزی ما و ذائقه ما تفاوت دارد و غذاهایی که می خورند به نظر ما گاه عجیب می آید. یکی از این غذاها حلزون است که محبوبیت زیادی هم در بین مردم محلی دارد و از ماه می تا اواخر سپتامبر این نوع حلزون ها در اکثر رستوران ها و کافه ها به فروش می رسد. برای تهیه این غذا یا بهتر بگوییم پیش غذا و میان وعده، حلزون های خاصی را می پزند و همراه با کره و سیر سرو می نمایند. اگر در فاصله ماه هایی که گفتیم به لیسبون سفر کنید در اکثر رستوران ها و میز و صندلی هایی که در فضای باز چیده شده اند مردم محلی را می بینید که در حالی که با هم به گپ و گفت و صحبت مشغولند یک بشقاب حلزون را هم همراه با نوشیدنی میل می نمایند. در واقع، بگذارید این طور بگوییم که همان طور که ما هنگام تماشای فوتبال یا مسابقات ورزشی و گپ زدن با دوستان تخمه یا هله هوله های دیگر می خوریم پرتغالی ها حلزون می خورند!

سوپ سبز پرتغالی | Caldo Verde

لیست بهترین غذاهای محلی لیسبون بدون اشاره به سوپ کالدو ورده کامل نمی گردد. به طور کلی باید بگوییم که سوپ در آشپزی پرتغالی صندلی ویژه و محبوبت زیادی دارد. این سوپ که به خاطر ظاهرش به سوپ سبز هم شهرت دارد در زبان انگلیسی سوپ کالی نامیده می گردد چون کلم کالی اصلی ترین ماده اولیه این سوپ است. برای تهیه این سوپ کلم کالی را با آب مرغ یا سبزیجات و پوره سیب زمینی ترکیب می نمایند و با کمی سیر و ادویه مزه دار می نمایند. در اکثر رستوران های لیسبون می توانید این سوپ خوشمزه را سفارش بدهید و حتی رستوران ها و اغذیه فروشی های کوچکی مخصوص طبخ و سرو این سوپ هم در شهر وجود دارد.

ماهی ساردین | Sardinhas

گفتیم که غذاهای دریایی بخش عمده ای از غذاهای محلی لیسبون را تشکیل می دهند. به همین دلیل غذای بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم باز هم یک غذای دریایی و در واقع ماهی ساردین است. ساردین غذای محبوب تابستانی و به ویژه در ایام هالووین (ماه ژوئن) است. در طول برگزاری فستیوال سنت آنتونی در اکثر خیابان های اصلی شهر لیسبون کارناوال های موسیقی و میهمانی به پا می گردد و اغذیه فروشی های سیار متعددی به فروش ماهی ساردین سوخاری با نان مشغول می شوند. اگر در این ایام و هر زمان دیگری به لیسبون سفر کردید و ماهی دوست دارید حتما ماهی ساردین سوخاری را امتحان کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "معرفی غذاهای محلی لیسبون، پایتخت رنگارنگِ پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی غذاهای محلی لیسبون، پایتخت رنگارنگِ پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید