خبرنگاران تقدیر استاندار خراسان رضوی از دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی در آستانه یک سالگی فعالیت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان، از تلاش های دبیر این نهاد تجلیل کرد.

خبرنگاران تقدیر استاندار خراسان رضوی از دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان از تلاش های علی اکبر لبافی نژاد دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در طول یک سال فعالیت این مجموعه با اهدای لوح یادبود تجلیل کرد.

نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی سال گذشته به منظور ایجاد هماهنگی بین مشخص های اقتصادی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف توسعه منطقه ای تشکیل شد.

علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در استان خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی پیروز از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی با الگوگیری از تجربه پیروز قلعه گنج طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و به همین دلیل از دی ماه 1397 با تقسیم استان به 12 منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.

در این طرح نهادها و موسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه دولتی به عنوان مشخص اقتصادی مناطق 12 گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر مشخص اقتصادی مشخص شده است.

بر این اساس هم اینک 197 مشخص اقتصادی در مناطق 12 گانه خراسان رضوی 98 درصد از کل روستاهای این استان را زیرپوشش برنامه های توسعه برده اند.

افزون بر 92 درصد مشخص های اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی و هشت درصد از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی هستند.

استاندار خراسان رضوی تا به امروز در فرایند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند به همه شهرستان های این استان سفر و در این چارچوب ده ها تفاهمنامه اقتصادی را با مسوولان محلی و شرکت های اقتصادی بخش خصوصی به عنوان مشخص امضا کرده است.

تفاهمنامه های سرمایه گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل 21 درصد در حوزه خدمات و گردشگری 44 درصد در حوزه صنعت و 35 درصد در حوزه کشاورزی است.

در همین ارتباط نهادی با عنوان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که با بهره گیری از مشاوره نخبگان و دانشگاهیان وظیفه فراهم کردن زمینه انتقال تجارب مشخص های اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه ها و عملکرد مشخص ها، پیگیری امور اداری و مسائل مشخص های اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران را عهده دار است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تقدیر استاندار خراسان رضوی از دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقدیر استاندار خراسان رضوی از دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید