آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، کاهش نرخ سود، بهای بنزین و ناآرامی در مراکز دیگری تفریحی که در کناره های دریای مدیترانه معمولا گردشگران را به خود جلب می کردند باعث شد که اسپانیا محل امنی برای هجوم گردشگران باشند و تابستان گذشته یکی از بهترین فصول گردشگری این کشور.

آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟

اما گویا مقامات اسپانیایی نگران هستند که این اوج به افول غیرقابل پیش بینی بینجامد و در نهایت گردشگری اسپانیا روزهای بدی را در پیش رو داشته باشد.

بیشتر علاقه مند به خرید هستند تا این که بخواهند در کنار دریا آفتاب بگیرند. با این همه اخیرا صنعت گردشگری اسپانیا سود فراوانی از همین سواحل آفتابی خود برده است.

خوزه لوئیس زوردا، رئیس کمپانی گردشگری Exeltur اسپانیا معتقد است ایجاد مجدد چنین شرایطی بسیار سخت است و از میان 75 میلیون گردشگری که پیش بینی می شود در سال جاری میلادی از اسپانیا دیدن کنند، نزدیک به چهار میلیون از گردشگرانی هستند که پیش از این به کشورهایی چون ترکیه و مصر نیز سفر کرده اند.

پیش بینی می شود صنعت گردشگری اسپانیا در در سال 2016 شاهد رشد سالانه 4.4 در مقایسه با چشم انداز رشد 3.2 درصدی برای کل اقتصاد این کشور باشد که این رقم در 15 سال اخیر بی سابقه بوده است.

در میان مناطق پربازدید اسپانیا منطقه شمالی کاتالونیا از جمله مکانهایی در این کشور است که بیشتر گردشگر ها به آن جا می فرایند یعنی در واقع یک چهارم گردشگر هایی که اسپانیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند به این منطقه روی می آورند. تا جایی که بین ماه های ژانویه و اوت حدود 12 میلیون و 500 هزار نفر از این منطقه دیدن کردند که رقم بسیار عمده ای محسوب می شود.

منطقه بالئاری که یکی از بخش های خود مختار این کشور است و در واقع یکی از پنجاه استان این کشور است از نظر شمار گردشگران و استقبالی که از سوی مسافران می شود مقام دوم را در میان سایر مناطق این کشور به خود اختصاص داده است. دیگر منطقه ای که خیلی مورد استقبال قرار گرفته است و در میان مردم ایران هم حتی به صورت ضرب المثل خیلی اشتهار دارد منطقه ای است که ما به آن جزایر قناری می گوییم.

اسپانیا به طور کلی یکی از کشورهایی است که در زمینه گردشگری بسیار پیروز عمل کرده است. تا جایی که سال 2015 به طور کلی 68 میلیون بازدید کننده و گردشگر از این کشور دیدن کردند و بعد از کشورهای فرانسه و آمریکا این کشور در مقام سوم از نظر پیروزیت در جذب گردشگر ایستاد. با این حال این کشور در خصوص آینده صنعت گردشگری خود نگرانی هایی هم دارد.

مهم تر آنکه گردشگران در مقایسه با سال گذشته کمتر هزینه می کنند و میزان هزینه آنها وابسته به ماه میلادی دو تا شش درصد کاهش داشته است و مدت زمان کمتری را نیز در اسپانیا سپری می کنند.

اما این نگرانی از کجا ناشی می شود. آن طور که فیلیپ موسکوزو، استاد دانشگاه کسب و کار و تجارت مادرید می گوید این روزها صرفه جویی در هزینه ها یک روش عمده برای مردم محسوب می شود و به این ترتیب بسیاری مسافران تلاش می کنند به وسیله سفر با خطوط هوایی ارزان قیمت و اقامت در خانه های کرایه ای که از سوی برخی از سایت ها مانند Airbnb به مردم پیشنهاد می شود از هزینه های خود کم کنند. به طوریکه این مساله بسیار برای هتل داران نگران کننده شده است.

در طول دو سال گذشته، شمار اقامتگاه های معمول برای گردشگر ها 1.6 درصد افزایش داشته، در حالی که استفاده و اجاره اقامتگاه با استفاده از وب سایت هایی چون Airbnb حدود 75 درصد رشد داشته است.

منبع: گردشبان

به "آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا رونق گردشگری اسپانیا رو به افول است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید