حجتی راهی قزاقستان می شود

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان و ملاقات با ماسی مف نخست وزیر و وزیران سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان از اهداف این سفر است.

حجتی راهی قزاقستان می شود

در این سفر سه روزه، مدیران و کنندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مختلف کشور از جمله نفت، نیرو، راه و شهرسازی، بهداشت، علوم، صنعت و معدن و تجارت، کشاورزی، کشور، دادگستری، گردشگری، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و حدود 40 نفر از فعالان اقتصادی، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می کنند.

چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان با ریاست محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و اسیکشیف وزیر سرمایه گذاری و توسعه جمهوری قزاقستان تشکیل می شود.

اجلاس کمیسیون اقتصادی، تجاری، علمی، فنی و فرهنگی در روزهای 21 و 22 مهرماه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد و انتظار می رود در این اجلاس درباره تولید مشترک محصولات کشاورزی واحداث و گسترش مجتمع های کشت و صنعت محصولات کشاورزی گفت و گوهایی میان مقامات دو کشور انجام شود.

از آنجایی که جایگاه ایران و قزاقستان در ترانزیت منطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است، توسعه مناسبات در این بخش به تبادل و ترانزیت محصولات صنعتی و کشاورزی کمک می کند.

در اجلاس فوق، مذاکرات تخصصی که توسط کنندگان دستگاه ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی دو کشور انجام می شود، اهداف و برنامه های اجرایی دو جانبه را برای یک سال آینده ترسیم می کند.

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، بخش عمده گردش اقتصادی قزاقستان بر پایه صنعت، صدور منابع انرژی به ویژه نفت و گاز، منابع معدنی و محصولات کشاورزی پایدار است.

قزاقستان در میان کشورهای حوزه (سی آی اس) رتبه دوم را در ترانزیت کالا از خاک ایران دارد و گندم این کشور به بیشتر کشورهای دنیا صادر می شود ضمن اینکه روابط تجاری و اقتصای ایران و قزاقستان رو به گسترش است و عزم سیاسی برای همکاری در سطح رهبران دو کشور، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حجتی راهی قزاقستان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجتی راهی قزاقستان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید