ترس از کرونا، آمریکایی ها را برای خرید اسلحه به صف کرد!

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، ایرنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، در آمریکا نه تنها فروشگاه های مواد غذایی به دلیل ترس مردم این کشور از شیوع ویروس کرونا خالی از کالا شده اند بلکه مردم برای خرید سلاح نیز به فروشگاه ها هجوم آورده اند.

ترس از کرونا، آمریکایی ها را برای خرید اسلحه به صف کرد!

این رسانه آمریکایی در گزارش روز دوشنبه خود از صف های طولانی در مقابل بزرگترین مرکز فروش سلاح در متروی آتلانتا و در لس آنجلس خبر داده و دستکم یک مغازه در ایالت آیداهو به دنبال خالی شدن قفسه های خود محدودیت فروش اعمال کرده است.

خرده فروشان سلاح می گویند هجوم برای خرید به دلیل آن است که مشتریان شان نگران آن هستند که مردم ممکن است ناامید و غیرقابل پیش بینی شده باشند و آنها می خواهند مطمئن شوند که می توانند از خود محافظت کنند. جی والاس صاحب یک مغازه فروش سلاح در جورجیا می گوید، این دیوانگی است. فروش مهماتش پنج برابر زمان عادی شده است.

کارشناسان صنعت سلاح در آمریکا می گویند فروش سلاح به یک مساله مهم تبدیل شده است. برخی از خریدها توسط افرادی انجام می شود که برای اولین بار با این اقدام مبادرت می ورزند. برخی دیگر که تا به امروز صاحب سلاح بوده اند با دیدن خالی شدن قفسه ها تعطیلی مدارس و لغو رویدادهای بزرگ از جمله نشست سالانه انجمن ملی سلاح به دنبال انبار آن هستند.

یکی دیگر از نگرانی های آنها این است که مقام های منتخب ممکن است تلاش کنند دسترسی به اسلحه گرم را محدود کنند. شهردار ایلینوی در اقدامی مشابه شهردار نیواورلئان به تازگی دستور اجرایی را امضا کرد که به او حق محدود کردن فروش سلاح را می دهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، امار دقیق میزان فروش سلاح تا چند ماه آینده در دسترس نخواهد بود اما تا به امروز بررسی پیشینه خریداران سلاح به شکل قابل ملاحظه ای در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است. بر اساس آمار پلیس فدرال آمریکا فقط در ماه های دی و بهمن (ژانویه و فوریه) سابقه بیش از 5.5 میلیون نفر بررسی شده است.

به طور معمول فروش سلاح در آمریکا در فصل انتخابات افزایش می یابد. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی نیز همین اتفاق تکرار شد اما در بازه زمانی مشابه (ژانویه و فوریه) آن سال (2016) آمار موارد بررسی شده از نظر سابقه افراد 350 هزار مورد بود.

در آمریکا برخی از نمایشگاه های سلاح لغو شده اند اما فروش های شخصی و آنلاین توسط افرادی که مجوز فدرال را دریافت کرده اند ظاهرا برقرار است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در واکنش به تیراندازی مرگبار در کشورش، خواستار سخت گیری بیشتر در زمینه فروش سلاح در کشورش شده بود و تلاش کرد قانون مربوط به کنترل سلاح در آمریکا را به مسائل مهاجرتی ربط دهد.

وی که با شیوع ویروس کرونا تلاش کرده بود که آن را کم اهمیت نشان دهد در نهایت مجبور شد شرایط فوق العاده اعلام کند.

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که اعتماد عمومی به دولت ترامپ برای مقابله با شیوع کرونا در آمریکا در مقایسه با ماه قبل (فوریه) 16 درصد کاهش یافته است. نتایج نظرسنجی گالوپ از دوم تا 13 مارس (12 تا 23 اسفند) نشان می دهد که 61 درصد از آمریکایی ها بسیار یا تا حدی به توانایی دولت ترامپ در مقابله با کرونا اعتماد دارند.

310312

منبع: خبرآنلاین

به "ترس از کرونا، آمریکایی ها را برای خرید اسلحه به صف کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از کرونا، آمریکایی ها را برای خرید اسلحه به صف کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید