تبادل با واسطه پیام میان ایران و آمریکا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، رویترز با مخابره این خبر به نقل از منابع خود می نویسد: چندین ماه است که میانجیگران بطور محرمانه پیام هایی را میان واشنگتن و تهران مبادله می کنند به امید آنکه که راهی برای برقراری ثبات در افغانستان پیدا شود.

تبادل با واسطه پیام میان ایران و آمریکا

یکی از این منابع که رویترز اشاره ای به نام وی نکرده در این رابطه می گوید: افغانستان یکی از مواردی است که دو طرف در آن منافع مشترک دارند.

به نوشته رویترز، کاخ سفید از دادن پاسخ به این گزارش خودداری کرده و وزارت خارجه آمریکا نیز به درخواست رویترز در این رابطه پاسخ نداده است.

ایران نیز بطور رسمی وجود هرگونه کانال مخفی برای ارتباط با آمریکا را تکذیب کرده است.

به نوشته رویترز، هر چند بعید است که در میانه شدت دریافت تنش ها میان ایران و آمریکا، دو طرف بخواهند در خصوص افغانستان با یکدیگر مصاحبه کنند اما یکی از منابع خبری که با مقامات ایران و آمریکا در ارتباط است در این رابطه می گوید: مقامات ایرانی می گویند اگر آمریکا در خصوص منافع مشترک آگاه باشد و بخواهد بر اساس احترام متقابل با ایران در خصوص این منافع صحبت کند آنگاه تهران نیز آماده مذاکره خواهد بود.

یک منبع دیگر نیز می گوید: مذاکرات ایران و آمریکا درباره افغانستان می تواند آغازی باشد برای کاهش تنش های میان واشنگتن و تهران در خصوص برنامه هسته ای ایران و این در حالی است که تهران پیشتر رفع تحریم ها و راستا شدن امکان صادرات نفت را پیش شرط مذاکرات اعلام کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تبادل با واسطه پیام میان ایران و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل با واسطه پیام میان ایران و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید