وزیر بهداشت: مرگ و میر کرونا به یک سوم کاهش یافت

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، دکتر سعید نمکی در ارتباطی ویدیوکنفرانسی، با اشاره به برگزاری نشست وزرای کشور های مدیترانه شرقی، گفت: دراین جلسه که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد گزارشی از اقدامات بهداشتی ایران در کنترل کرونا ارایه کردیم. با لطف خداوند و همت همکارانمان از نشست قبلی تا امروز که 18 روز می گذرد توانستیم آمار کیس های مبتلا به کووید19 را تا 53 درصد کاهش دهیم.

وزیر بهداشت: مرگ و میر کرونا به یک سوم کاهش یافت

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین در آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نیز توانستیم مرگ هایمان را به یک سوم 18 روز قبل برسانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه آقای تدورس-دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از جمهوری اسلامی ایران بابت فعالیت هایش در این زمینه تشکر کرد، گفت: بابت غربالگری بیش از 70 میلیون نفر جمعیت کشور که تاثیرات بسیار مهمی در کاهش بیماری و شکستن حلقه انتقال و مرگ و میر ها در کشور داشت. اینکه توانستیم در شرایط تحریم ها به این موفقیت در کنترل بیماری دست پیدا کنیم بسیار افتخار می کنیم. ما از سازمان بهداشت جهانی خواستیم تحریم های ظالمانه که به عنوان یک حلقه تنگ برای اقتصاد کشور و بخش سلامت کشور است شکسته شود و این سازمان تاثیرگذار باشد در این فرایند.

وی افزود: درخواست دیگر ما از سازمان بهداشت جهانی این بود که در کشور های منطقه در توسعه زیرساخت ها و بویژه ادغام فعالیت ها در نظام بهداشتی و درمانی و مراقبت های بهداشتی اولیه بتوانند گام های موثری بردارند.

نمکی افزود: فردا نشست بزرگتری خواهیم داشت و کل وزرای بهداشت کشور های جهان با ژنو به شکل ویدیوکنفرانس مرتبط خواهند بود. این مژده را میدهم که از هر منطقه از سازمان جهانی بهداشت یکی از وزرای بهداشت که کشورش عملکرد مناسبی در بیماری کرونا داشته است سخنرانی می کند که این افتخار نصیب جمهوری اسلامی خواهد شد که بنده به عنوان سرباز کوچک این کشور بتوانم از منطقه امرو این گزارش را مطرح کنم و راز توفیق و پیشرفت کشور را در مبارزه با کرونا مطرح کنم.

منبع: فرارو

به "وزیر بهداشت: مرگ و میر کرونا به یک سوم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: مرگ و میر کرونا به یک سوم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید