موفقیت گاهی هم قهوه ای می گردد! ، داستان لاواتزا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، امروزه لاواتزا یکی از مهم ترین شرکت های غذایی در دنیا است؛ یک پیشرو در ایتالیا با 47 درصد از سهام بازار خرده (از نظر ارزش). این شرکت در بیش از 90 کشور در بخش های خانگی و غیرخانگی فعالیت دارد (خدمات غذایی، فروش مواد غذایی و صنعت رستورانداری). در سال 2008 کل مبلغ فروش آن بالغ بر یک میلیارد و 12 میلیون یورو بود.

موفقیت گاهی هم قهوه ای می گردد! ، داستان لاواتزا

لاواتزا در سال 1895 با یک مغازه خواروبارفروشی بسیار کوچک با مدیریت لوبیگی لاواتزا در یک محله قدیمی ایتالیا، آغاز به کار کرد. آن مغازه کوچک در کارهای پخت و پز و فروش قهوه بسیار حرفه ای و تخصصی شد و در سال 1927 تبدیل به لاواتزایی شد که امروز می بینیم. در اوایل دهه 1960، لاواتزا اولین شرکت در ایتالیا بود که قهوه زمینی بسته بندی شده را به بازار معرفی کرد؛ خلاقیتی که چیزی کمتر از یک انقلاب در صنعت قهوه سازی نداشت، مهر تایید زدن روی کیفیت و تازگی محصولات این شرکت برای ماه ها به لاواتزا یاری کرد تا از طرف مشتریان ایتالیایی به عنوان بهترین شرکت شناخته گردد.

در همین حال، پیروزیت محصول دیگر شرکت، یعنی پولیتا که نوعی از مخلوط چای ها بود نیز به افزایش فراوری منجر شد. در نتیجه در سال 1965 کارخانه ای جدید در شهر یتیموتور نیز آغاز به کار کرد که اکنون یکی از مهم ترین کارخانه های فراوریی در دنیا است. همچنین در این مدت لاواتزا آغاز به برداشتن اولین گام ها در دنیای ارتباطات کرد. تبلیغات تلویزیونی آن با هنرمندی ستارگان ایتالیایی به یادماندنی بودند و شعارهای شرکت که یکی از هنرپیشه های معروف می گفت نیز از خاطر نمی رود؛ مخصوصا شعار قهوه لاواتزا، هرچه بیشتر بنوشید، بیشتر شما را به اوج می برد.

در دهه 1980 شرکت به بازارهای اروپایی نیز گسترش یافت و زیرمجموعه های آن در فرانسه، آلمان، اتریش، بریتانیا و آمریکا باز شدند. در دهه 1990 یک زیرمجموعه در اسپانیا و در 2001 یک زیرمجموعه در پرتغال آغاز به فعالیت کردند. پس از آن لاواتزا توجه خود را به سمت بازارهای رو به رشد متمرکز کرد. شرکت، زیمرجموعه ای در برزیل در سال 2005 و یکی دیگر نیز در هند در سال 2007 افتتاح کرد. سال 2008 لاواتزا امتیاز یکی از شرکت های بزرگ برزیل را خرید. از سال 2002 تاکنون حوزه فعالیت لاواتزا در بازارهای دنیای با مسابقه های مطبوعاتی و تبلیغاتی دوبرابر شده است که این به دلیل همکاری 17ساله آن با عکاسان نوآور و خلاقی مانند دیوید لاچاپل بوده است.

امروز شبکه گسترده لاواتزا در 90 کشور دنیا است؛ از ایسلند گرفته تا آمریکا و استرالیا. همچنین لاواتزا تمایل دارد به کشورهایی مانند لهستان و رومانی نیز نفوذ کند. تاریخ لاواتزا داستانی از یک شرکت پیروز است و همچنین داستانی از خانواده ای است که طی چهار نسل با عشق کار نموده اند و کوشش نموده اند که کیفیت، سنت و اصالت را با یکدیگر تلفیق نمایند.

منبع: روزنامه آسیا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها

به "موفقیت گاهی هم قهوه ای می گردد! ، داستان لاواتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت گاهی هم قهوه ای می گردد! ، داستان لاواتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید