قریشی: سفر عمران خان به آمریکا صلح در افغانستان را نیز رقم خواهد زد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، وزیر خارجه پاکستان ضمن بیان اهمیت سفر نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: صلح در افغانستان موضوع مهمی است که دو طرف آن را رقم خواهند زد.

قریشی: سفر عمران خان به آمریکا صلح در افغانستان را نیز رقم خواهد زد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ فیسی بوک به نقل از ای.آر.وای نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: سفر عمران خان به آمریکا و دیدار او با ترامپ نقش مهمی در صلح افغانستان دارد.

وی توضیح داد: شرایط منطقه به گونه ای است که برقراری صلح در افغانستان خواسته تمام گروه ها و کشورها است.

قریشی با اشاره به روابط متشنج میان پاکستان و آمریکا گفت: سفر عمران خان باعث بهتر شدن روابط میان دو کشور و کم شدن تنش ها خواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان افزود: ما نقش سازنده ای در صلح افغانستان داشته ایم و مسئولین کشورهای آمریکا، روسیه، چین و افغانستان به این نقش مهم اذعان داشته اند.

قریشی با اشاره به سفر اخیر خود به انگلیس گفت: این سفر کاملا پیروز بود و توانستم در دیدار با سران کشورهای مختلف از مواضع پاکستان حمایت کنم.

معاون حزب تحریک انصاف افزود: حزب نواز در دوران حکومت خود 4 سال تمام وزیر خارجه ای برای پاکستان مشخص نکردند و همنی باعث مسائل بسیاری برای کشور شد.

وی ضمن انتقاد از سیاست های دو حزب مردم و نواز گفت: مسائلی که آنها به کشور تحمیل نموده اند باعث شده هر کودک پاکستان بدهکار به جهان بیاید و ما میلیاردها دلار بدهی خارجی داشته باشیم.

سفر عمران خان به آمریکا با دعوت رسمی ترامپ انجام می گردد و به نظر می رسد دو طرف کوشش نمایند مناقشه های یک سال اخیر را حل نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "قریشی: سفر عمران خان به آمریکا صلح در افغانستان را نیز رقم خواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قریشی: سفر عمران خان به آمریکا صلح در افغانستان را نیز رقم خواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید