شمارش ویروس ها با تلفن همراه

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، محققان به تازگی گجتی را ارائه کردند که با اتصال به گوشی های هوشمند می تواند ویروس ها را شناسایی و به نمایش بگذارد.

شمارش ویروس ها با تلفن همراه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فیسی بوک، پزشکان برای مشاهده تعداد ویروس های موجود در نمونه مایع زیستی بیماران، از دستگاه های بزرگ و پرهزینه ای استفاده می نمایند که برای مناطق دورافتاده مناسب نیست. از همین رو دانشمندان دانشگاه توکیو گجت ارزانی را ارائه کردند که به منظور انجام این کار به گوشی های هوشمند متصل می گردد.

براساس گزارش نیواطلس، این وسیله به اندازه یک آجر است و محفظه ای برای قرارگیری گوشی همراه دارد. همچنین در بخش دیگر این دستگاه حفره ای وجود دارد که قطراتی از مایعات بیولوژیکی بیمار به داخل آنها ریخته می گردد.

طبق این گزارش، با اضافه کردن رنگ به نمونه، ویروس های موجود رنگی می شوند. هنگامی که LED داخل این دستگاه حفره ها را روشن می نماید، نور رنگی فلوئورسنت باعث می گردد ویروس ها در یک صفحه تاریکی مانند لکه های درخشان نمایان شوند. لنز دوربین گوشی با یک لنز بزرگنمایی در دستگاه تنظیم می گردد و به کاربر اجازه می دهد تا ویروس ها را با استفاده از یک برنامه بر روی صفحه نمایش گوشی مشاهده کند.

لازم به ذکر است؛ هنگامی که محققان این دستگاه را با مایع زیستی حاوی ویروس آنفولانزا آزمایش کردند، دستگاه حدود 60 درصد ویروس ها را تشخیص داد و به نمایش گذاشت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شمارش ویروس ها با تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش ویروس ها با تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید