باتری کش آمدنی و خم شدنی هم ساخته شد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک به نقل از فیز، باتری یادشده می تواند در تولید محصولات برقی خم شدنی کاربرد داشته باشد و از جمله در گوشی های هوشمند و رایانه های دارای نمایشگرهای خم شدنی به کار رود.

باتری کش آمدنی و خم شدنی هم ساخته شد

همچنین می توان از باتری یادشده برای تولید پوشاک هوشمند مجهز به حسگرهای مختلف استفاده کرد که هم کاربردهای تفریحی و چندرسانه ای دارند و هم برای کنترل وضعیت سلامت بدن و کارکردهای آن مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر باتری های فعلی موجود در بازار از جمله باتری های لیتیومی هستند که سنگین، غیرمنعطف و کم ظرفیت بوده و بعد از مدتی استفاده به سرعت داغ شده و ظرفیت ذخیره سازی انرژی آنها به شدت کاهش می یابد. از همین رو تولید باتری های منعطف برای هوشمند سازی البسه و محصولات الکترونیک تاشدنی ضرورت یافته است.

محققان سوئیسی به سرپرستی پرفسور مارکوس نیدربرگر در تولید این باتری منعطف از الکترولیتی خاص و انعطاف پذیر استفاده کرده اند که انتقال یون های لیتیوم را در زمان شارژ باتری یا خالی شدن شارژ آن به راحتی ممکن می کند.

باتری یادشده مانند یک ساندویچ به شکل چند لایه تولید شده و در بخش آند و کاتد باتری مذکور نوعی کربن رسانا به کار گرفته شده که به عنوان پوسته خارجی باتری نیز مورد استفاده بوده است. در درون باتری نیز لایه ای باریک از تکه های نقره میکرونیزه به کار رفته است. این لایه ها در صورت کش آمدن یا خم شدن توانایی رسانایی خود را حفظ می کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل در لایه نقره، لایه کربن تداوم انتقال انرژی را تضمین می کند.

گفتنی است برای تجاری سازی این باتری ضروری است یک لایه چسبنده قدرتمند برای نگهداری پایدار لایه های مختلف آن طراحی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "باتری کش آمدنی و خم شدنی هم ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری کش آمدنی و خم شدنی هم ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید