بررسی فنی خودروی لینکلن، خودرویی که با باز کردن درب هایش به شما خوش آمد می گوید

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، خودرو لینکلن کانتیننتال 2019 با درب های کالسکه ای و موتور قدرتمند رونمایی شده و تنها 80 دستگاه از آن عرضه می شود.

بررسی فنی خودروی لینکلن، خودرویی که با باز کردن درب هایش به شما خوش آمد می گوید

به گزارش خبرنگار لینکلن با معرفی نسل جدید کانتیننتال در قالب یک خودروی مفهومی، خود را به حوزه سدان های لوکس، مجددا نزدیک می کند. این می تواند یادآور دوره ای باشد که لینکلن در رقابت مستقیم با کادیلاک قرار داشت و حتی خودروی رئیس جمهور آمریکا بود.

این خودرو بیش از اندازه لوکس و تجملی به نظر می رسد. استفاده از مقادیر زیاد کروم در تزئینات بدنه و جلوپنجره کاملا متفاوت با مدل های جاری لینکلن، باعث شده اند تا اشرافیت و لوکسی در چهره ان بر جوانی و اسپرتی غلبه نماید.

از همان نگاه نخست می توان گفت که ا بیش از حد به انواع اشرافی بنتلی نظیر فلایینگ اسپور و مولسان شباهت دارد.

مشخصات ظاهری

چراغ های جلو از ماتریس های LED با شکل لوگوی لینکلن ططراحی شده اند. چرخ های 21 اینچی آلومینیومی با روکش کرومی، براق و لوکس به نظر می رسند. قسمت پایینی بدنه و سپر ها نیز براق و فلزی است. جلوپنجره مشبک نیز دیگر به شکل دو باله جدا از هم نیست. دستگیره خارجی درب ها نیز به شکل لمسی طراحی شده اند.

مشخصات داخلی

فضای داخل کابین نیز بسیار مجلل است. صندلی ها با روکش چرم و آلکانترا، تزئینات کرومی و کف پوش پشمی، چراغ های روشنایی محیطی و یک سیستم صوتی پیشرفته از ویژگی های این کابین می باشند. یک کنسول بین دو صندلی عقب قرار گرفته که شامل محفظه یخچال و سینی های تاشوی فلزی است. در پشت صندلی های جلو هم محفظه هایی به شکل چمدان های کوچک چرمی نصب شده اند،لینکلن در مورد پیشرانه و قوای فنی، اطلاعات چندانی منتشر ننموده و صرفا موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربوی آن از سری اکوبوست را تایید نموده است.

به نظر می رسد که لینکلن با وجود دور ماندن طولانی از بازار خودرو های لوکس، ناچار به تقلید از بزرگان این حوزه شده باشد. اما اگر محصول نهایی آن همن قدر لوکس و با قیمتی رقابتی باشد، کمتر به شباهت های آن می توان فکر کرد.

امکانات جانبی

لیکلن کانتیننتال 2019 با باز کردن درب هایش به شما خوش آمد می گوید. امکانات ویژه ای از قبیل شارژر بی سیم تلفن همراه، تغییر زاویه صندلی تا 30 درجه، صفحه نمایش بزرگ پشت سر صندلی، نورگیر و سیستم صوتی فعال تنها بخشی از امکانات سرنشینان عقب این خودرو است. این خودرو علاوه بر ویژگی های ظاهری منحصر به فرد و استثنایی، از موتوری بسیار قدرتمند نیز بهره می گیرد.

مشخصات فنی

بنابراین لینکلن کانتیننتال با تکیه بر پیشرانهٔ شش سیلندر دو توربوی خود، در خط مستقیم به خوبی توان رقابت با رقبای خود را دارد. رقیب مستقیم این خودرو یعنی کادیلاک CT6 در بالاترین تیپ مجهز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 404 اسب بخار قدرت بوده که نیروی آن به هر چهارچرخ انتقال پیدا می کند. این در حالی است که کادیلاک در شتاب صفر تا 96 با زمان 5.1 ثانیه کمی سریع تر از لینکلن است که به احتمال زیاد این امر به خاطر وزن کمتر (73 کیلوگرم کمتر) و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سریع تر CT6 است.

امکانات بدنه

با وجود قرارگیری 59 درصد از وزن خودرو بر روی محور جلو، کانتیننتال نسبتاً عملکرد خوبی در پیچ ها دارد. البته بدنهٔ آن کمی در پیچ ها خم می گردد، اما به صورت شگفت آوری خنثی و کنترل می گردد. شاسی این ماشین به خوبی تنظیم شده که این امر حتی بیشتر از MKZ بوده است. بااین حال شاید بخشی از عملکرد خوب کانتیننتال در پیچ ها به خاطر سیستم مبدل گشتاور پیچیدهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک آن باشد که می تواند گشتاور متفاوتی را به هر چرخ ارسال کند. فرمان کانتیننتال هم پاسخگویی سریعی داشته و قدرت توقف خودرو نیز قابل قبول است به گونه ای برای توقف از سرعت 96 کیلومتر در ساعت نیاز به 36 متر مسافت دارد.

در شرایط رانندگی در دنیا واقعی، کانتیننتال عمدتاً کار خود را برای نشان دادن عملکردی لوکس و آرام به خوبی انجام می دهد. صدای موتور در بیشتر مواقع غیرقابل شنیدن است و گیربکس هم انتقال قدرت را نسبتاً روان انجام می دهد. سدان لوکس لینکلن در بزرگراه ها مانند یک سدان بزرگ مناسب احساس می گردد هرچند که گاهی اوقات تعلیق تحت تأثیر ناهمواری های شدید ضرباتی را به اتاق وارد می کند. این در حالی است که خودروی مورد آزمایش ما مجهز به رینگ های 19 اینچی بود بنابراین انتظار می رود اگر رینگ های 20 اینچی را سفارش دهید خشونت سواری کانتیننتال افزایش یابد.

یکی دیگر از پکیج های تکنولوژی کانتیننتال نیز 3105 دلار قیمت دارد، اما این پکیج شامل لیستی طولانی از تکنولوژی های کمک رانندهٔ پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه و هشدار خروج از خط می گردد. در کل می توان گفت لینکلن کانتیننتال تلاش می کند که مجدداً شکوه دههٔ 60 خود را به دست آورد و به نظر می رسد برای این کار شروعی مناسب و معقول داشته است. لینکلن در این خودرو خردمندانه، راحتی را بالاتر از همه چیز در اولویت قرار داده است درحالی که موتور وحشی آن هم عالی است.

نمونهٔ مورد آزمایش ما توانست در 5.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که حتی 0.1 ثانیه از رقم اعلامی لینکلن هم سریع تر است. این شتاب با توجه به وزن 2 تنی کانتیننتال، رقمی قابل احترام است؛ اما فراتر از شتاب صفر تا 96 کیلومتر، عملکرد خوب کانتیننتال در پیمودن مسافت 400 متر است به گونه ای که این راستا را در 13.8 ثانیه طی نمود.

قیمت

کانتیننتال مورد آزمون ما که از نوع 3.0T AWD بود، 70,900 دلار قیمت دارد که جهش بسیار بلندی را نسبت به قیمت پایهٔ 45,485 دلاری کانتیننتال نشان می دهد. بخش بزرگی از این اختلاف قیمت به خاطر پیشرانهٔ وحشی 400 اسب بخاری آن است که 3265 دلار قیمت دارد و بخشی دیگر به خاطر یک پکیج لوکس است که شامل ترکیبی از چراغ های LED، یک سیستم صوتی بهتر و یک دستگاه پخش CD می گردد و 5 هزار دلار قیمت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بررسی فنی خودروی لینکلن، خودرویی که با باز کردن درب هایش به شما خوش آمد می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی فنی خودروی لینکلن، خودرویی که با باز کردن درب هایش به شما خوش آمد می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید