رفع خطر تعلیق ایران از مسابقات جهانی و المپیک

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، بهروز نعمتى، سرپرست فدراسیون کشتى در راس هیأتی دیپلماتیک متشکل از دیپلمات هاى ایران در سوییس با نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانى کشتى دیدار و مصاحبه کرد.

رفع خطر تعلیق ایران از مسابقات جهانی و المپیک

به گزارش وبلاگ فیسی بوک و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این نشست صمیمى که با استقبال گرم مدیران اتحادیه دنیاى کشتى از هیئت ایرانى همراه بود، نعمتى ابتدا به ارائه گزارشى از وضعیت فدراسیون کشتى در دوران سرپرستى پرداخت و ضمن تأکید بر رعایت مفاد اساسنامه فدراسیون کشتى ایران که به تصویب اتحادیه دنیاى نیز رسیده است از عزم جدى مجمع عمومی فدراسیون کشتى و وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری قانونمند و سریع انتخابات ریاست فدراسیون کشتى به صورت عادلانه خبر داد.

نعمتى در این گفتگو به تشریح اتفاقات رخ داده در خلال جام ساسارى ایتالیا پرداخت و بر عزم فدراسیون کشتى ایران برای احقاق حق محمدباقر یخکشى و تیم ایران تأکید نمود.

وى همچنین با اشاره به بدهى دلاری فدراسیون کشتى با ارائه اسناد و مدارک لازم، از اتخاذ تدابیر سریع براى حل این موضوع خبر داد.

نناد لالوویچ هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندى از ملاقات با نعمتى، ایران را یکى از کشورهای ابرقدرت و تأثیرگذار کشتى دنیا نامید و بر لزوم برگزاری انتخابات عادلانه منطبق با اساسنامه تأکید کرد. وى همچنین با ابراز تأسف از مسائل پیش آمده در جام ساسارى ایتالیا، نسبت به بررسى ویژه موضوع و برخورد با خانم ادیت، از مسئولین برگزاری این مسابقات، اطمینان و به نعمتى وعده داد تا مدال یخکشى را به نماینده کشورمان اعاده نمایند.

لالوویچ در ادامه این نشست از تصمیم هیئت رئیسه اتحادیه دنیاى براى تعلیق کشتى ایران و چند کشور دیگر در المپیک به خاطر بدهى مالی انباشته شده خبر داد که با توضیحات نعمتى قانع شد و از وى خواست تا راهکارى براى پرداخت این معوقات ارائه نماید و قرار بر این شد که بدهی فدراسیون کشتی ایران به صورت اقساطی پرداخت شود تا خطر تعلیق ایران از مسابقات دنیای و المپیک برطرف شود.

همچنین لالوویچ قول مساعد به فدراسیون کشتی ایران داد تا کشور ایران سهمیه ای در مسابقات المپیک ساحلی داشته باشد که ورزشکاران ساحلی این رشته بتوانند در المپیک ساحلی نیز حضور داشته و شانس خود را برای کسب مدال از دست ندهند.

رئیس صربستانى اتحادیه دنیاى، در این نشست ضمن آشنایی با نعمتى در جریان روند برگزارى انتخابات کشتى ایران قرار گرفت و از شفاف سازى مسئولان فدراسیون کشتى تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رفع خطر تعلیق ایران از مسابقات جهانی و المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع خطر تعلیق ایران از مسابقات جهانی و المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید