دور تازه رایزنی های عبدالله برای کسب حمایت چهره های سیاسی افغانستان

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، در حالیکه رئیس جمهور افغانستان آزادی زندانیان طالبان را متوقف نموده است و شورای عالی مصالحه نیز بر آزادی این زندانیان تاکید دارد، رئیس این شورا دور تازه دیدارهایش را برای کسب حمایت چهره های سیاسی شروع نموده است.

دور تازه رایزنی های عبدالله برای کسب حمایت چهره های سیاسی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ فیسی بوک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان که خواهان تکمیل فرایند آزادی زندانیان جنجالی طالبان و شروع فوری مذاکرات بین الافغانی است، رایزنی های را از ملاقات با حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان شروع نموده است.

دو طرف روز گذشته بر تامین صلح دائمی و سرانجام جنگ افغانستان تاکید کردند و خواهان همکاری جدی تمام طرف های داخلی و بین المللی دخیل در فرایند صلح شدند.

عبدالله پس از آن نیز با رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی، عمرزاخیلوال وزیر سابق دارایی، کریم امین عضو ارشد حزب اسلامی و شماری از چهره های سیاسی افغانستان ملاقات کرد.

نبیل در این ملاقات گفت که اخیراً به فهرستی دست یافته که نشان می دهد وی و شماری از مقامات سابق و سیاسیون افغانستان توسط بعضی حلقه ها تهدید به مرگ شده اند.

وی اضافه نمود که این تهدیدات به دلیل بیان دیدگاه های آن ها در قبال مسایل جاری در کشور اجرا شده و کوشش می گردد تا صدای آن ها را خاموش نمایند.

عبدالله در این باره گفت: چنین تهدیدهایی نگران نماینده است، آزادی بیان در نظام سیاسی کشور یک اصل است و هیچ فرد یا گروهی حق ندارد شهفرایندان کشور را به هر دلیلی بویژه به خاطر بیان دیدگاه هایشان تهدید کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دور تازه رایزنی های عبدالله برای کسب حمایت چهره های سیاسی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور تازه رایزنی های عبدالله برای کسب حمایت چهره های سیاسی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید