خراسان شمالی احتیاج جدی به اقامتگاه بوم گردی دارد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، محمد سویدانلویی دوشنبه شب در نشست خبری، با اشاره به برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان، اضافه نمود: در این رابطه باید هشت روستای گردشگری استان در مدار توجه جدی قرار گیرند.

خراسان شمالی احتیاج جدی به اقامتگاه بوم گردی دارد

وی گفت: بحث گردشگری در استان مسئله بسیار مهمی است تا حدی که مقامات عالی کشور اولویت دوم توسعه خراسان شمالی را گردشگری عنوان کردند اما آرمان و ایده های مد نظر با این امر فاصله زیادی دارد که این تعارض در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

سویدانلویی گفت: یکی از وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی برطرف این تعارض و تحقق شعارهای توسعه گردشگری استان است.

این مسئول توضیح داد: در سنوات گذشته شرایط گردشگری استان در حد صفر بود اما اکنون با اقدامات موثر و کلان اجرا شده از سوی دولت تدبیر و امید، در بخش ورود گردشگران خارجی به استان در حالی که این میزان طی سه ماهه نخست سال گذشته 63 نفر بود این تعداد طی سه ماهه نخست سال جاری به حدود 400 نفر رسیده است.

وی گفت: علاوه بر ماندگاری گردشگران در استان باید اقدامات موثرتری نیز در راستای افزایش ماندگاری مسافران در خراسان شمالی اجرا شده تا طول اقامت گردشگران در استان افزایش یابد.

سویدانلویی با اشاره به برطرف مسائل پروژه های بزرگ گردشگری خراسان شمالی اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی سال برنامه های خوبی برای توسعه گردشگری استان دارد و به طور حتم برنامه های سال جاری هفته گردشگری استان با سال گذشته تفاوت های بسیاری خواهد داشت.

وی توضیح داد: خراسان شمالی با افزایش پنج درصدی گردشگر به قطب گردشگری نوین در کشور تبدیل می گردد.

این مسئول در مورد راه اندازی تورهای گردشگری خارجی و داخلی در استان اضافه کرد: برای اجرای این موضوع نیز برنامه های خوبی در نظر داریم و به وسیله نمایندگی وزارت خارجه پیگیر دعوت تور گردشگران خارجی به استان هستیم.

به گفته وی سال گذشته به منظور تبلیغات گردشگری این اداره کل از استانداری خراسان شمالی درخواست 500 میلیون تومان اعتبار را داشت که در صورت تخصیص این اعتبار می توان گام های مناسبی در راستای تبلیغات گردشگری در خراسان شمالی برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه در مورد حفاری های غیرمجاز در استان نیز گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری هفت پرونده در این خصوص تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در بحث آزادسازی حرایم میراث فرهنگی نیز سازمان مرکزی میراث فرهنگی اعتبار محدودی به این منظور در نظر گرفته که در سهم خراسان شمالی از این اعتبار مبلغی در حدود 500 میلیون تومان می گردد.

به گفته سویدانلویی این مبلغ برای آزادسازی حریم میراث فرهنگی در شهرهای استان بسیار ناچیز بوده و نمی تواند تکافوی احتیاج موجود را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خراسان شمالی احتیاج جدی به اقامتگاه بوم گردی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان شمالی احتیاج جدی به اقامتگاه بوم گردی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید