حفتر نماینده سازمان ملل را به جانبداری متهم کرد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی را متهم کرد که به یک میانجی گر جانبدار در درگیری های جاری در این کشور تبدیل شده است.

حفتر نماینده سازمان ملل را به جانبداری متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسی بوک به نقل از خبرگزاری فرانسه، خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، روز گذشته در گفت وگو با روزنامه فرانسوی لوژورنال دو دیمانش، گفت که غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی به میانجیگری جانبدار در درگیری های لیبی تبدیل شده است.

فرستاده سازمان ملل، سه شنبه هفته گذشته خواهان اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از ورود تسلیحات به لیبی شده و هشدار داده بود حمله نیروهای هوادار حفتر به سوی طرابلس، پایتخت لیبی صرفا شروع جنگی طولانی و خونین باشد.

حفتر در مصاحبه با این روزنامه فرانسوی، با بیان این که دشمنان لیبی در پی تقسیم این کشور هستند و چه بسا این همان چیزی است که غسان سلامه نیز می خواهد، گفت: تا زمانی که من در قید حیات هستم لیبی تقسیم نخواهد شد.

این ژنرال شورشی لیبیایی اضافه کرد، سلامه به اظهارات غیرمسئولانه اش ادامه می دهد، او از میانجیگری منصفانه و بی طرف به میانجیگری جانبدار تبدیل شده است.

وی در ادامه تاکید نمود: مردم لیبی همچنان متحد باقی خواهند ماند و لیبی به عنوان ملتی یکپارچه می ماند و بقیه گزینه ها تنها توهمات هستند.

حمله نیروهای حفتر به طرابلس از چهارم آوریل گذشته شروع شده است. طبق اعلام دفتر سازمان بهداشت جهانی در لیبی، در جریان این درگیری ها 510 نفر کشته و 2467 نفر زخمی شده اند.

سازمان ملل متحد نیز از فرار بیش از 80 هزار تن از مناطق درگیر خبر داده است. از سوی دیگر، کوشش شورای امنیت در نشست ماه گذشته در تصویب قطعنامه ای، که طرفین درگیر در لیبی را به آتش بس دعوت کند، باخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حفتر نماینده سازمان ملل را به جانبداری متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفتر نماینده سازمان ملل را به جانبداری متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید