50 مقاله علمی به کنگره بین المللی حقوق سلامت ارسال شد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، علیرضا جمشیدی پیش از ظهر شنبه در نخستین کنگره بین المللی حقوق سلامت که در زمینه حقوق متقابل بیمار و پزشک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار گشت، با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: حق بر سلامت، حقوق بیمه سلامت، تحول نظام سلامت، سهم خواری در پزشکی و حمایت قانونی از بیماران خاص از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

50 مقاله علمی به کنگره بین المللی حقوق سلامت ارسال شد

وی با اشاره به حضور صاحب نظرانی از کشورهای فرانسه، سوئیس، کانادا، قزاقستان، لبنان و ایران در نخستین کنگره بین المللی حقوق سلامت در اصفهان ابراز داشت: این رویداد علمی با تاکید بر حقوق متقابل پزشک و بیمار توسط انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و با همکاری ارگان ها و موسساتی همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، مرکز پژوهشی اخلاق زیستی و حقوق سلامت سینا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده است.

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی حقوق سلامت با اشاره به ارسال صدها مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره افزود: 50 مورد از این مقالات برای ارائه در دو روز برگزاری این کنگره انتخاب شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حقوق سلامت از جمله حقوق بشری است که در قانون اساسی کشور ما به عنوان یک قانون همگانی مطرح شده است، افزود: حق بیمار، حق پزشک و حق حاکمیتی سه ضلع حقوق سلامت هستند که باید این حقوق به خوبی اجرایی شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه برقراری توازن و عدالت بین ارکان اصلی حقوق سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: کیفیت خدمات پزشکی و هزینه آن و همچنین رازداری پزشک و تکریم بیمار از جمله حقوق بیمار است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "50 مقاله علمی به کنگره بین المللی حقوق سلامت ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 مقاله علمی به کنگره بین المللی حقوق سلامت ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید