تخت جمشید بعد از فروکش کردن سیلاب

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بارش شدید باران و سیلاب در شیراز، خسارتی به تخت جمشید وارد نکرده است.

تخت جمشید بعد از فروکش کردن سیلاب

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، تخت جمشید یکی از شناخته شده ترین آثار تاریخی ایران در دنیا است که حدود هفت سال پیش از نفوذ آب باران در قسمتهای مختلف این سازه تاریخی و ایجاد رطوبت های شدید که باعث متلاشی شدن سنگ های 2500 ساله این بنا شده بود، گزارش هایی داده شد. در آن مقطع نبود راهکارهای اجرایی و مناسب برای راهنمایی آب باران در تخت جمشید، اصلی ترین عامل ایجاد سیلاب و متلاشی شدن سنگ های تاریخی اعلام شد. با این وجود مصیب امیری به وبلاگ فیسی بوک گفت که بارش شدید بارانِ پنجم فروردین ماه، به این اثر تاریخی با اهمیت، آسیبی وارد نکرده است.

او اظهار کرد: عملیات تخلیه آب و راهنمایی آن به سمت کانال های دفع آب، صاف کردن شن ها و بازسازی راستا گذر بازدیدکنندگان پس از بارش شدید باران از ظهر روز دوشنبه توسط تیم حفاظت و مرمت میراث دنیای تخت جمشید شروع شد.

بارش شدید باران در پنجمین روز از شروع سال 98، سبب طغیان رودخانه در شیراز و وقوع سیل شد که بر اثر آن 19 نفر (تا این لحظه) جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تخت جمشید بعد از فروکش کردن سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت جمشید بعد از فروکش کردن سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید