برگزاری طرح عیدانه کتاب در سال 99 به نتیجه قطعی نرسیده است

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، پس از اینکه زمان برگزاری نمایشگاه سی و سوم به منظور پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا تغییر کرد و قرار شد این نمایشگاه پس از ماه مبارک رمضان برگزار گردد، صحبت هایی درباره برگزاری طرح عیدانه کتاب مطرح شد.

برگزاری طرح عیدانه کتاب در سال 99 به نتیجه قطعی نرسیده است

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ فیسی بوک، طرح های فصلی موسسه خانه کتاب در سال 94 شروع شد و هدف از آن حمایت از کتابفروشی ها بود؛ از همان سالها، کتابفروشی ها یکی پس از دیگری تعطیل می شدند. آخرین بار طرح عیدانه کتاب در سال 97 برگزار گردید و در این طرح که از 22 اسفند شروع شد و تا سرانجام تعطیلات نوروزی در سال 97 ادامه داشت، 12 میلیارد و هفتصد میلیون تومان کتاب خرید و فروش شد.

سقف یارانه ای که برای طرح عیدانه 97 در نظر گرفته شده بود، معادل دو میلیارد تومان بود. به دلیل استقبال خریداران کتاب، 500 میلیون تومان در ایام نوروز به آن اضافه شد.

در این طرح 793 کتابفروشی شرکت کردند؛ نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، شرط لازم برای اجرای این طرح را تأمین اعتبار لازم برای اجرای آن بیان نموده بود. اعتبار لازم برای اجرای این طرح تامین نشد و در نتیجه برای اولین بار از سال 94 تا کنون طرح عیدانه کتاب در سال 98 اجرایی نشد.

با توجه به اینکه قرار بود نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 26 فروردین ماه 99 شروع به کار کند، خبری از برگزاری طرح عیدانه کتاب نبود. اما پس از اینکه زمان برگزاری نمایشگاه سی و سوم به منظور پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا تغییر کرد و قرار شد این نمایشگاه پس از ماه مبارک رمضان برگزار گردد، صحبت هایی درباره برگزاری طرح عیدانه کتاب مطرح شد.

قرار شد این طرح در صورتی که شهرداری های تهران و مشهد بخواهند در این شهر ها برگزار گردد، اما این مسئله تا به امروز قظعی نشده است. باید دید اعتبار لازم برای اجرای طرح تابستانه کتاب چه از سوی وزارت ارشاد و چه شهرداری ها تامین می گردد یا اینکه برای دومین بار شاهد خواهیم بود که این طرح در کشور اجرا نمی گردد. وبلاگ فیسی بوک این موضوع را از مسئولان موسسه خانه کتاب پیگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برگزاری طرح عیدانه کتاب در سال 99 به نتیجه قطعی نرسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری طرح عیدانه کتاب در سال 99 به نتیجه قطعی نرسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید