اجلاس بین المللی درباره حل بحران لیبی این بار در رم

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، اجلاس بین المللی درباره حل بحران لیبی به ریاست وزیران خارجه ایتالیا و آمریکا در رم برگزار می گردد.

اجلاس بین المللی درباره حل بحران لیبی این بار در رم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسی بوک به نقل از خبرگزاری فرانسه، اجلاس بین المللی حل بحران لیبی با هدف تشویق گروههای سیاسی اصلی این کشور برای اجرای توافقاتی که بعد از مذاکراتی سخت با نظارت سازمان ملل متحد به آن رسیده اند، امروز در رم برگزار می گردد.

ریاست این اجلاس به عهده وزیر خارجه آمریکا و ایتالیا است که با مشارکت تعدادی از کشورها یکشنبه در پایتخت ایتالیا برگزار می گردد.

تدوین نقشه راه برای حل فراگیر بحران لیبی به وسیله تشکیل دولت وحدت ملی و برنامه ریزی برای متوقف کردن گسترش تروریسم از جمله اهداف اصلی این اجلاس است.

در این اجلاس، مقاماتی از 18 کشور شامل عربستان، امارات، قطر، اردن، مصر، مغرب، الجزایر، تونس، اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل متحد حضور دارند.

ریاست هیئت عربستان در اجلاس رم به عهده عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی است.

این در حالی است که جناح های درگیر در مجلس لیبی که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده و کنگره ملی عمومی این کشور (مجلس موقت) برای انتها دادن به درگیری ها بیانیه ای مشترک امضا کردند.

بر اساس این بیانیه کمیته ای 10نفره تشکیل خواهد شد که وظیفه آن معرفی رئیس جمهور موقت و معاون وی است.

لیبی دو مجلس و دو دولت دارد که یکی کنگره ملی (مجلس موقت) در طرابلس و دیگری دولت طبرق که جامعه جهانی آن را به رسمیت می شناسد.

با گذشت 4 سال از پیروزی انقلاب فوریه در لیبی، نه تنها این کشور هنوز به ساحل آرامش نرسیده است، که بعد از سرنگونی دولت، امور در این کشور متشنج شده و ناآرامی و هرج و مرج همه جا را فرا گرفته است. در واقع نه انقلابی در لیبی تحقق یافته و نه نظامی جدید تشکیل شده و نه نظام قبلی باقی مانده است.

گروه های مختلف شبه نظامی در لیبی که از حمایت کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای برخوردارند با یکدیگر درگیر هستند و گروه تروریستی داعش نیز بخش هایی از این کشور را به اشغال خود در آورده است.

تا به امروز تلاشهای مختلف سازمان ملل متحد از حدود یک سال پیش برای حل بحران لیبی به دلیل دخالتهای منطقه ای و فرامنطقه ای نتیجه ای در بر نداشته است.

منبع: تسنیم

به "اجلاس بین المللی درباره حل بحران لیبی این بار در رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس بین المللی درباره حل بحران لیبی این بار در رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید