109 هزار نفر از بیکاران اصفهانی را دانش آموختگان تشکیل می دهند

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: 109 هزار نفر از مجموع 250 هزار نفری بیکاران این استان را دانش آموختگان تشکیل می دهند.

109 هزار نفر از بیکاران اصفهانی را دانش آموختگان تشکیل می دهند

به گزارش وبلاگ فیسی بوک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن نیرومند سه شنبه 30 اردیبهشت اظهار کرد: دانش آموختگان و اهداف تربیت نیروی انسانی در دانشگاه ها با احتیاجهای بازار تفاوت بسیار زیادی دارد و مراکز آموزش عالی باید نیروی مورد احتیاج بازار را تربیت نمایند.

وی ادامه داد: کشور سرمایه گذاری فراوانی روی دانش آموختگان انجام داده و برنامه ریزی اشتغال باید طوری باشد که این افراد بتوانند مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه نمود: برنامه ریزی و سیاستگذاری برای رسیدن این اهداف توسط کارگروه مهارت و اشتغال این استان دنبال می گردد.

به گفته وی رشد بنگاه های استارت آپ محور در راستای اشتغال بیشتر افراد تحصیل نموده از سیاست استان اصفهان محسوب می گردد.

47 هزار فرصت شغلی در اصفهان محقق شد

نیرومند توضیح داد: تعهد اشتغال استان اصفهان در سال گذشته ایجاد 53 هزار فرصت شغلی بود که 47 هزار فرصت شغلی تا خاتمه سال 98 محقق شد این در حالی است که سیاستگذاری استان روی 90 هزار اشتغال قرار داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان افزود: به دلیل ریزش های خاتمه سال، نتوانستیم این کار را انجام دهیم و 2 ماهه آخر سال را از دست دادیم و بعضی از طرح هایی که قرار بود به سرمایه گذاری برسد، تعطیل شد.

وی توضیح داد: سامانه رصد اشتغال در فصل آخر سال قطع بود و هنوز اطلاعات این مدت را در اختیار نداریم که چه تعداد فرصت اشتغال در این سامانه ایجاد شد.

نیرومند اظهار کرد: کد ملی افراد برای هر اشتغال جدید در سامانه درج می گردد تا قابلیت راستی آزمایی داشته و از آمار ساختگی جلوگیری گردد و اشتغال ایجاد شده توسط نهادهای مختلف دقیق همراه با کد ملی فرد در این سامانه ثبت می گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: سال جاری ایجاد 90 هزار شغل جدید در استان پیش بینی شده است.

نرخ بیکاری در استان اصفهان بر اساس آخرین آمار از 13.8 در سال 97 به 10.6 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

جمعیت استان اصفهان دست کم پنج میلیون و 250 هزار نفر در 24 شهرستان است که بیشترین جمعیت معادل 43.73 درصد در شهرستان اصفهان و پس از آن کاشان (7.17 درصد)، خمینی شهر (6.26 درصد) و نجف آباد (6.24 درصد) است.

حدود 39.5 درصد از جمعیت استان در کلانشهر اصفهان زندگی می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "109 هزار نفر از بیکاران اصفهانی را دانش آموختگان تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "109 هزار نفر از بیکاران اصفهانی را دانش آموختگان تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید