قاطعیت استاندار در موضوع کرونا کافی نبود، به فرایند اجرای انتخابات در حوزه مرکزی هرمزگان معترضیم

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، خبرنگاران/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در جمع خبرنگاران به نقدها لغو برگزاری جلسه استاندار با مجمع نمایندگان و عدم تأیید نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی واکنش نشان داد.

قاطعیت استاندار در موضوع کرونا کافی نبود، به فرایند اجرای انتخابات در حوزه مرکزی هرمزگان معترضیم

حسین هاشمی تختی عصر امروز(26 اسفندماه) با بیان اینکه متأسفانه کشورمآن همچون بسیاری از کشورهای دیگر درگیر ویروس کرونا شده و این موضوع نیز سبب بحران در کشور شده است، اضافه نمود: بنده معتقدم اگر از ابتدای شیوع این ویروس در سطح کشور تدبیر لازم در کشورمان صورت می گرفت و به نوعی ورود و خروج شهر قم کنترل می شد امروز شاهد شیوع آن در سطح کشور نبودیم.

تنها نماینده هرمزگان در جلسه اضطراری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بودم

وی با اشاره به اینکه پس از شیوع ویروس کرونا به دستور ستاد مدیریت کرونا در کشور جلسات مجلس شورای اسلامی تعطیل و حتی آنالیز بودجه به کمیسیون تلفیق واگذار شد، اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این برهه حساس فعال تر از گذشته شد و در جلساتی به ریاست دکتر لاریجانی نیز تمامی ابعاد آنالیز و حتی پیشنهاد هایی به دولت ارائه شد.

هاشمی تختی با بیان اینکه بنده به عنوان تنها نماینده هرمزگان در این جلسه حضور پیدا کردم زیرا باید از حقوق ملت ایران اسلامی و هرمزگان در چنین جلساتی دفاع کرد و در تصمیم گیری ها نیز سهیم باشیم، اظهار داشت: در حاشیه این جلسه مذاکراتی با وزیر بهداشت و درمان در مورد پرداخت حق نوار مرزی و افزایش 50 درصدی حقوق کادر درمانی و تشدید کنترل مبادی ورودی و خروجی استان ها صورت گرفت.

نیازمند قاطعیت بیشتر استاندار در مقابله با کرونا بودیم

وی ادامه داد: حتی در تذکری به استاندار هرمزگان نیز اعلام کردم باید مانع از ورود گردشگران و مهمانان شد و در این خصوص باید جدیت صورت بگیرد که متأسفانه در روزهای ابتدایی این مهم صورت نگرفت و هم اکنون شاهد شیوع این ویروس در استان هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید استاندار هرمزگان در این موضوع در روزهای ابتدایی قاطعیت بیشتری به خرج می داد، عنوان نمود: هم اکنون با ورود نیروهای مسلح که در استان هرمزگان مسئولیت آن بر عهده فرمانده ندسا است نیز امیدواریم شاهد تشدید کنترل ها باشیم.

ماسک موردنیاز کادر درمان استان هرمزگان تأمین شده است

وی با اشاره به اینکه رفته رفته کنترل ها در مبادی ورودی و خروجی استان هرمزگان بهبودیافته است، افزود: با پیگیری های انجام شده پنج میلیون ماسکی که در گمرک هرمزگان نیز بنا به هر دلیلی ترخیص نشده بود، مجوز ترخیص یافت که تنها یک میلیون آن سهم استان هرمزگان بود که خوشبختانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان خبر از تأمین ماسک موردنیاز کادر درمان استان را داد.

هاشمی تختی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم روزانه خبر از کشف انبار احتکار اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده داده می گردد اما خبری از توزیع آن در سطح جامعه نیست یا کمتر دیده می گردد که این خود ضعف عظیمی است.

لزومی ندارد نماینده مجلس همه جا باشد

وی با بیان اینکه در این مدت تنها دو روز در تهران بودم که آن هم برای شرکت در کمیسیون بهداشت و درمان بود، اظهار داشت: متأسفانه یکی از همکارانم در مجمع نمایندگان صحبتی از لغو برگزاری سه جلسه مجمع نمایندگان با استاندار داده که باید بگویم این موضوع صحت ندارد زیرا بار نخست بنده در جلسه تهران بودم و بار دوم دفتر استانداری خود اعلام لغو آن را داد و جلسه سومی در کار نبود.

پیگیری دغدغه های مردم و کادر درمان هرمزگان مهم تر از حضور در بندرعباس بود

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه لزومی ندارد نماینده مجلس همه جا باشد زیرا بعضی جاها حضورش خود سبب خلل و مانع فعالیت های تخصص می گردد، اضافه نمود: یک نماینده وظیفه نظارت و تسهیل امور در صورت درخواست دستگاه های اجرایی دارد و اینکه همه جا حاضر گردد و ثمره ای نداشته باشد، این حضور مفید نیست و بنده حس کردم در این مقطع حضورم در کمیسیون بهداشت و درمان و طرح مسائل استان و پیگیری تحقق آن مثمرثمرتر است و چنانچه قبل از آن هم از فرایند فعالیت مراکز درمانی استان بازدید و دغدغه های کادر درمانی را به گوش وزیر بهداشت و درمان رساندم.

عدم سختگیری های روز نخست امروز کیش و قشم را گرفتار کرونا نموده است

وی با بیان اینکه در جلسه با استاندار نیز موضوع ممنوعیت ورود به استان را عنوان نمودم اما وی به دلیل لطمه به اقتصاد هرمزگان مخالفت کرد، ادامه داد: استاندار هرمزگان در آن جلسه دلایلی برای عدم ممنوعیت ورود به استان هرمزگان را عنوان نمود که البته بنده قانع نشدم و به نظرم جز کارهای ضروری حتی اگر یک ماه تمامی فعالیت ها استان تعطیل گردد مسئله ای ندارد زیرا سلامت مردم اولویت نخست است و اکنون می بینیم همین عدم سختگیری ها سبب شده جزایر قشم و کیش نسبت به جمعیت درصد بالایی کرونای مثبت داشته باشند.

متأسفانه رئیس جمهور همه چیز را عادی جلوه می دهد

هاشمی تختی در ادامه با انتقاد از اینکه در یک جنگ باید خود فرمانده در میدان حضور داشته باشد نه آنکه یک سرباز را فرمانده کند، اضافه نمود: اکنون رئیس جمهور باید با قاطعیت بیشتری فرماندهی مقابله با کرونا را به دست بگیرد نه آنکه تمامی وظایف خود را بر دوش وزیر بهداشت و درمان بیندازد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه رئیس جمهور همه چیز را عادی جلوه می دهد درحالی که اکنون در شرایط جنگ قرار داریم، اظهار داشت: باید دولت علاوه بر تصمیم گیری برای دورکاری کارمندان دولت یا شیفتی کردن فعالیت ها، بسته حمایتی برای افراد تحت تأثیر شرایط فعلی جامعه را تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه هر جا با مردم شفاف بودیم، مردم اعتماد کردند، توضیح داد: هر تصمیمی برای مردم می گیریم باید قبل از اجرا برای مردم بیان گردد تا با آمادگی مردم با آن کنار بیایند.

انتخابات نیازمند سازوکار لازم و تجربه کافی است

هاشمی تختی در مورد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و عدم تأیید نتایج حوزه مرکزی تا به امروز، اظهار داشت: در ابتدا باید به تمامی دست اندرکاران اجرایی نیز یک خسته نباشید بگویم که زحمات زیادی کشیدند اما باید به این نکته توجه گردد انتخابات نیازمند سازوکار لازم و تجربه کافی است که متأسفانه در شهرستان بندرعباس فرماندار آن فردی تازه کار بوده و تجربه برگزاری انتخابات را نداشت.

انتخابات در حوزه مرکزی استان هرمزگان سالم نبود

وی با بیان اینکه انتخابات در حوزه مرکزی استان هرمزگان سالم نبود، اظهار کرد: در این خصوص به همراه 7 داوطلب معترض دیگر اعتراض خود را به هیئت نظارت و شورای نگهبان اعلام نموده ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بنده تابع قانون هستم و هر تصمیمی که شورای نگهبان بگیرد بنده مطیع و سر تعظیم فرو می آورم، افزود: اما باید بدانیم مردم نگران اند و شورای نگهبان و هیئت نظارت در حال آنالیز و انتظار مردم آن است که اگر تخلفی اتفاق افتاده و مورد اثبات و یقین رسید به شکل قاطع برخورد صورت بگیرد.

نباید به اعتماد عمومی خدشه وارد کنیم

وی با بیان اینکه هرکجا جلوی تخلف کوچک گرفته نشد به طبع آن تخلف عظیم تری در آینده رخ خواهد داد، اظهار داشت: نباید به اعتماد عمومی خدشه وارد کنیم بلکه باید اگر تخلفی انجام شده صادقانه با مردم در میان بگذاریم و سازوکار قانونی برخورد با تخلف را انجام دهیم.

هاشمی تختی با اشاره به ورود دستگاه های نظارتی ازجمله اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه، قوه قضاییه و نیروی انتظامی به انتخابات حوزه مرکزی استان هرمزگان، اضافه نمود: بعضی افراد که حتی مسئولیت های اجرایی را بر عهده داشته اند دستگیر و در حال رسیدگی به پفراینده شان هستند که در صورت اثبات توقع برخورد قاطعانه داریم.

خواهان بازشماری آرا نیستیم/ به فرایند اجرا معترضیم

وی در سرانجام با بیان اینکه هیچ کدام از معترضین خواهان بازشماری آرا نیستند بلکه اعتراضمان به فرایند اجرا بوده است و در این خصوص اسناد کافی را با ذکر مستندات تقدیم نموده ایم، اظهار کرد: متأسفانه بعضی از نهادهای عمومی استان هرمزگان نتوانسته اند بی طرفی خود را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس نشان دهند و این جای گلایه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قاطعیت استاندار در موضوع کرونا کافی نبود، به فرایند اجرای انتخابات در حوزه مرکزی هرمزگان معترضیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاطعیت استاندار در موضوع کرونا کافی نبود، به فرایند اجرای انتخابات در حوزه مرکزی هرمزگان معترضیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید