فراکسیون های شیعه به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام می دهند

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، یک منبع از نشست رهبران فراکسیون های شیعه در منزل رئیس ائتلاف الفتح اطلاع داد و گفت که قرار شده است، مأمور تشکیل کابینه عراق، در انتخاب وزاری خود، اختیار تام داشته باشد.

فراکسیون های شیعه به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام می دهند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسی بوک، یک منبع از نشست هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح با رهبران ارشد فراکسیونهای سیاسی شیعه عراق اطلاع داد.

این منبع به شبکه خبری رووداو گفت که این نشست در منزل العامری برگزار شده و در آن نوری المالکی رئیس ائتلاف دولة القانون، عمار الحکیم رئیس جریان حکمت، حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر، نصار الربیعی از رهبران جریان صدر و سایر رهبران فراکسیونهای شیعه حضور داشتند.

وی اطلاع داد که افراد حاضر در این نشست، توافق کردند که به مصطفی الکاظمی برای انتخاب وزاری کابینه خود، اختیار تام بدهند؛ به گونه ای که شرط توازن مربوط به گرووهای سیاسی رعایت گردد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق پنجشنبه گذشته بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست وزیری عدنان الزُرفی مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس اطلاعات فعلی عراق را مأمور به تشکیل کابینه کرد. او باید در ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به مجلس تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراکسیون های شیعه به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراکسیون های شیعه به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید