طرز تهیه ادویه ایتالیایی معطر و عالی

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، ادویه ایتالیایی ادویه ای گیاهی بوده که علاوه بر طعم بی نظیر، خواص مفیدی برای سلامتی دارد. گیاهان اصلی در دستور این ادویه، پونه کوهی، ریحان، آویشن و رزماری هستند.

طرز تهیه ادویه ایتالیایی معطر و عالی

ادویه جایگاهی مهم در طعم و مزه انواع غذاها دارد. ادویه ایتالیایی مانند ادویه کاری ترکیبی بوده و به عنوان یک افزودنی فوق العاده در انواع پاستا ایتالیایی، خوراک مرغ و گوشت بکار می رود. به علاوه، این ادویه بی نظیر برای سبزیجات گریل شده، انواع پیتزا ایتالیایی و آمریکایی، سوپ ها و سس های دیگر نیز انتخاب خیلی خوبی است. در این مطلب طرز تهیه این ادویه معطر و کاربردی آورده شده است؛ با ما باشید.

طرز تهیه ادویه ایتالیایی

حتما برای شما هم این سوال مطرح شده که این ادویه محبوب شامل چه گیاهانی است؟ در دستور تهیه این ادویه از ترکیب هفت گیاه پرخاصیت و معطر استفاده می گردد. البته برخی از دستورالعمل های تهیه این ادویه شامل مرزنجوش نیز هست، که استفاده از آن مرسوم نیست.

مواد لازم
ریحان خشک

2 قاشق غذاخوری

پونه خشک

2 قاشق غذاخوری

رزماری خشک

1 قاشق غذاخوری

جعفری خشک

2 قاشق غذاخوری

آویشن خشک

1 قاشق غذاخوری

پرک فلفل قرمز

1 قاشق غذاخوری

پودر سیر

1 قاشق چای خوری

روش تهیه

درست کردن این ادویه به قدری ساده است که شما هرگز به خودتان زحمت خرید آن از مغازه را نخواهید داد. کافی است مواد لازم که در جدول بالا ذکر شده را تهیه نموده و آن ها را اندکی خرد کنید. سپس همه مواد را با هم مخلوط نموده و در ظرفی درب دار که هیچ هوایی به آن نفوذ نمی کند، نگهداری کنید. به همین راحتی ادویه خوش عطر و بوی شما آماده است؛ نوش جان ...

گفتنی است که برای تهیه این ادویه، نیازی به پودر کردن بیش از حد سبزیجات نیست.

نکته: اگر این ادویه را در کابینت و یا کشویی تاریک و در ظرف مناسب که هوا نگیرد نگهداری کنید، می توانید تا شش ماه از آن در غذاها و سس ها استفاده نموده و لذت ببرید. البته این روش نگهداری، برای تمام گیاهان و ادویه های شما توصیه می گردد.

خواص ادویه ایتالیایی خانگی

گیاهان خشکی مانند پونه کوهی که در تهیه این ادویه استفاده می شوند، سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در هضم غذا نیز موثر هستند. اگر می خواهید این ادویه را در طعم و عطر قوی داشته باشید، سبزیجات لازم برای تهیه آن را خودتان تهیه نموده، بشوئید و خشک کنید.

اگر این ادویه در منزل تهیه گردد از میزان سلامت و بهداشت آن مطمئن خواهید بود. در واقع بسیاری از ادویه های آماده حاوی نمک زیادی هستند. همچنین در برخی از ادویه ها گلوتن ریخته می گردد که برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک خطرناک است. بنابراین با خیال راحت این ادویه را در خانه درست نموده و به عنوان یک چاشنی عالی بهره ببرید.

سخن آخر

با درست کردن این ادویه چند منظوره، یک چاشنی عالی در قفسه ادویه جاتتان خواهید داشت. این ادویه محبوب را به دستورالعمل های غذایی خود اضافه نموده و از عطر و خواص بی شمار آن بهره ببرید. اگر به تهیه ادویه در منزل علاقه دارید، شما را به خواندن مقاله طرز تهیه ادویه پلویی + معرفی کامل ترکیبات نیز دعوت می کنیم.

آیا تا به حال از این چاشنی ایتالیایی خوش مزه در غذاهای خود استفاده نموده اید؟ آیا ادویه های خوش عطر دیگری را می شناسید؟ لطفا اگر سوال یا پیشنهادی در این زمینه دارید، آن را در قسمت ارسال نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: spendwithpennies.com

منبع: setare.com

به "طرز تهیه ادویه ایتالیایی معطر و عالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه ادویه ایتالیایی معطر و عالی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ادویه ایتالیایی معطر و عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید