سامسونگ گلکسی A80 معرفی گردید: میان رده ای با دوربین سلفی سه گانه کشویی و چرخشی اتوماتیک

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، شرکت سامسونگ امروز بعدازظهر از جدیدترین عضو خانواده سری A خود رونمایی کرد. گلکسی A80 یک اسمارت فون میان رده رو به بالا است که بزرگ ترین غافل گیری اش دوربین سلفی و اصلی چرخشی است.

سامسونگ گلکسی A80 معرفی گردید: میان رده ای با دوربین سلفی سه گانه کشویی و چرخشی اتوماتیک

سامسونگ می گوید گوشی های سری گلکسی برای عصر زیستن ساخته شده اند و به همین خاطر از طراحی و خلاقیت های جدیدی سود می برند. گوشی گلکسی A80 نیز طراحی جدیدی به نمایش می گذارد ولی دوربین سلفی آن بیشتر ذهن ها را به خود مشغول نموده است.

این دوربین در حالت عادی به عنوان دوربین اصلی و عقبی گوشی استفاده می گردد و در هنگام دریافت سلفی با یک چرخش به دوربین سلفی تبدیل می گردد. به علاوه، این دوربین از نوع ناچ کشویی است. تا کنون هیچ دوربین اسمارت فونی با این طراحی رونمایی نشده است و سامسونگ این شانس را دارد با گوشی A80 که چشم ها را خیره و کاربران را هیجان زده کند.

سامسونگ می گوید بهترین سنسورها و قطعات در تاریخ اسمارت فون هایش را برای دوربین گوشی A80 به کار برده است تا بهترین دوربین سلفی برای عکس برداری و فیلم برداری در جهان باشد.

اگرچه این گوشی موبایل یک میان رده محسوب می گردد ولی از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 سود برده و دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید واید 123 درجه در کنار خود دارد. دوربین سوم از نوع سه بعدی مدت پرواز (3D ToF) است.

هریک از این دوربین ها برای سلفی قابلیت های ویژه ای به اسمارت فون A80 می بخشند. دروبین اصلی به حالت کاربردی Super Steady برای ضبط ویدیو مجهز شده است. دوربین فوق عریض این سیستم اجازه می دهد تصاویر سلفی با وسعت عریض تر بگیرید و دوربین 3D ToF امکان فوکوس زنده (Live Focus) را برای تصاویر و ویدیوها به همراه قابلیت های کاربردی دیگری فراهم می سازد.

طراحی این گوشی هم قابل توجه است. هیچ بریدگی ناچی در صفحه نمایش دیده نمی گردد و دوربین اصلی هم در پنل پشتی قرار ندارد. در هنگام احتیاج به دوربین، در کسری از ثانیه سیستم دوربین به صورت کشویی از بدنه گوشی A80 خارج می گردد و به عنوان دوربین اصلی یا سلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایده ناچ کشویی تازگی ندارد و چندین برند چینی از جمله ویوو Nex چنین طراحی را پیاده سازی نموده بود ولی ایده دوربین سلفی کشویی چرخشی برای همه تازگی خواهد داشت.

مشخصات گلکسی ای 80

نمایشگر اسمارت فون جدید سامسونگ 6.7 اینچی (در حالت کامل) است از نوع سوپر امولد با وضوح 2400 در 1080 پیکسل است. نسبت تصویر در این نمایشگر 20:9 با عمق رنگ و کیفیت بسیار بالایی است.

تراشه مرکزی هشت هسته ای اسنپدراگون 7150 با حداکثر سرعت 2.2 گیگاهرتز به همراه 8 گیگابایت رم و ظرفیت ذخیره سازی 128 گیگابایتی بدون شیار کارت حافظه برای گلکسی ای 80 انتخاب شده است.

اندروید 9.0 پای، بدنه شیشه ای با فریم فلزی، باتری 3700 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 25 واتی ولی بدون پشتیبانی از شارژ سریع، درگاه USB-C، جک هدفون و تک یا دو سیم کارته از دیگر ویژگی های این گوشی هستند.

گلکسی ای 80 به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیز مجهز شده است.

سامسونگ خاطرنشان کرد این گوشی جالب را در رنگ های طلایی، مشکی و سفید در آوریل 2019 روانه بازار خواهد نمود. هنوز قیمتی برای این گوشی رسما اعلام نشده است.

غول کره ای با رونمایی از گلکسی A80 نشان داد هنوز می تواند محصولاتی خلاقانه روانه بازار کند. یکی از ایراداتی که در سال های اخیر به بخش اسمارت فون سامسونگ گرفته می شد؛ طراحی مشابه و بسیار نزدیک تمامی گوشی های این شرکت بدون هیج گونه خلاقیت یا نوآوری بود.

اما آیا گلکسی A80 می تواند در بازار پیروز باشد؟ آیا دوربین اصلی چرخشی این گوشی واقعا بهترین دوربین سلفی جهان است و می تواند توجه سلفی دوستان را جلب کند؟

نظر شما درباره گوشی گلکسی A80 سامسونگ چیست؟ از ایده ناچ کشویی و چرخشی خوش تان آمده و تمایل دارید آن را آزمایش کنید؟

منبع: + و +

منبع: یک پزشک

به "سامسونگ گلکسی A80 معرفی گردید: میان رده ای با دوربین سلفی سه گانه کشویی و چرخشی اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی A80 معرفی گردید: میان رده ای با دوربین سلفی سه گانه کشویی و چرخشی اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید