رد نقدها علیه عملکرد ضعیف پنل بین المللی مشورتی درباره روهینجا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، رییس کنونی یک پنل بین المللی که برای ارائه مشورت درباره بحران روهینجا توسط میانمار تاسیس شده است، نقدها وارده از سوی رییس پیشین این پنل مبنی بر عدم موفقیت آن و فقدان تاثیر آن بر عملکرد دولت میانمار بر اساس پیشنهادات ارائه شده را رد کرد.

رد نقدها علیه عملکرد ضعیف پنل بین المللی مشورتی درباره روهینجا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوراکیارت ساتیراتای وزیر خارجه پیشین تایلند توسط میانمار برای ریاست این گروه انتخاب شده است، گفت: فرایند قابل توجهی بر اساس توصیه های پنل بین المللی به دولت میانمار طی شده است.

این اظهارات پس از این بیان شد که کوبساک چوتیکول، رییس این پنل بین المللی با انتقاد از تاثیرگذاری این پنل بر عملکرد دولت میانمار و استعفایش از این پنل گفت: در طول شش ماه گذشته یعنی از زمان تاسیس آن این پنل دستاوردهای بسیار کمی به همراه داشته است.

با این حال مقامات میانمار هرگونه عدم موفقیت این فرایند را رد نموده و غیرمنصفانه می دانند.

یکی از مقامات میانمار خاطرنشان کرد که دولت تا به امروز توافقنامه هایی با آژانس های سازمان ملل برای بازگشت پناهجویان روهینجا امضا نموده است و حتی از نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرد که به این کشور سفر نموده و از کمپ های پناهجویان در بنگلادش بازدید نمایند.

در حال حاضر میانمار با انتقادهای گسترده ای از سوی مدافعان حقوق بشر درباره فرایند بازگشت پناهجویان روهینجا روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رد نقدها علیه عملکرد ضعیف پنل بین المللی مشورتی درباره روهینجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد نقدها علیه عملکرد ضعیف پنل بین المللی مشورتی درباره روهینجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید