خبرنگاران تکمیل 10 سد نیمه تمام لرستان لازم است

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، بروجرد - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تکمیل و بهره برداری از 10 سد نیمه تمام استان لازم است.

خبرنگاران تکمیل 10 سد نیمه تمام لرستان لازم است

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، احمد مراد پور روز چهارشنبه در همایش دهیاری های بخش مرکزی در فرمانداری بروجرد گفت: براثر سیل یک هزار و 200 کیلومتر از راه ها تخریب و یک هزار و 100 ابنیه فنی در روستاها نیز آسیب دید.

وی اعلام کرد: از سال 76 تاکنون اعتبارات مورداحتیاج برای آبخیزداری به لرستان پرداخت نشده درصورتی که 75 درصد استان لرستان دارای شیب تند، کوهستانی، پر بارش و نفوذناپذیر است و این میزان بارش ها به سیل تبدیل می گردد و خسارت های زیادی را وارد می نماید.

مراد پور با تأکید بر حفظ منابع آبی افزود: نگهداری آب سبب می گردد تا کشاورزی روزبه روز رونق بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اثر سیل سال جاری خسارت هایی به بخش های کشاورزی وارد شد، همه این خسارت ها به سازمان ارسال شده تا اعتبار لازم و خسارت ها به کشاورزان پرداخت گردد.

وی اعلام کرد: 2 ماشین حمل زباله به دهیاری های بروجرد تحویل داده شده و تا خاتمه سال یک ماشین آتش نشانی نیز به بروجرد اختصاص داده می گردد.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به روستای دنیا آباد بروجرد اضافه نمود: قرار شد زیرساخت های این روستا آنالیز گردد و به نظر می رود روندی که برای تبدیل دنیا آباد به شهر انجام شده از جهتی دیگر عبور نموده است.

نماینده مردم شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه گردشگری در بروجرد رونق گرفته و احتیاج به ساماندهی دارد، گفت: برای رونق گردشگری در بروجرد احتیاج است تا سفره خانه های جهت ونایی بروجرد ساماندهی گردد.

علاالدین بروجردی گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان بروجرد رونق گردشگری می تواند اشتغال ایجاد کند.

وی اضافه نمود: خسارت سیل اخیر در لرستان و شهرستان بروجرد به دلیل رعایت نکردن ساخت و سازها و از بین بردن بستر رودخانه ها و جنگل ها بود که مدیران نیز در بی توجهی به تخریب ها رودخانه ها و جنگل ها مقصر هستند.

بروجردی با اشاره به اینکه دشت سیلاخور 25 سال است که لایروبی نشده است گفت: احتیاج است که در فصل تابستان که بارش ها وجود ندارد بستر رودخانه ها لایروبی گردد تا از بروز سیل جلوگیری شضود.

وی با انتقاد از تخریب ساخت و سازها و سفره های خانه های گردشگری در بروجرد اضافه نمود: قرار نیست در این کشور استان مظلومی مانند لرستان زیر دست و پا له گردد و قانون باید در همه جا یکسان اجرا گردد به طوری که بسیاری از سفره خانه ها در مناطق و شهرهای گردشگری در کنار رودخانه ها قرار دارند اما سفره خانه ها را در گلدشت از بین می برند.

وی اعلام کرد: سفره خانه ها در جهت ونایی و گلدشت وسیله امرار معاش مردم هستند که به جای تخریب باید ساماندهی شوند.

6052/ 7273/ 7190

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تکمیل 10 سد نیمه تمام لرستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکمیل 10 سد نیمه تمام لرستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید