خبرنگاران بیش از12هزار دام در چابهار واکسینه شدند

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، چابهار- خبرنگاران- معاون مدیرکل و رییس اداره دامپزشکی چابهار گفت: 12 هزار و 500 راس دام سبک و سنگین از ابتدی سال جاری تا کنون علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های واگیر دامی واکسینه شدند.

خبرنگاران بیش از12هزار دام در چابهار واکسینه شدند

دکتر اولیا میرلاشاری روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ فیسی بوک اظهارداشت: 2 هزار و 668 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) واکسینه و 133 قلاده سگ علیه بیماری هاری نیز واکسینه شده است.

وی اضافه نمود: 9 هزار و 647 رأس دام علیه بیماری های (آبله گوسفند،بز و طاعون نشخوارکنندگان دام کوچک) واکسینه شدند.

رییس اداره دامپزشکی چابهار گفت با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، از ابتدای سال تا کنون حدود 13 هزار 530 مترمربع صندلی دام سم پاشی شده است.

وی اعلام کرد: براساس آمار جهاد کشاورزی هم اینک حدود 144 هزار واحد دامی شامل 6 هزار راس گاو و گوساله11هزار راس گوسفند و بره، 42 هزار راس بز و بزغاله، هشت هزار و 300 نفر شتر و 52 راس گاو میش در شهرستان های چابهار و دشتیاری وجود دارد.

میرلاشاری توضیح داد: به طور متوسط بالغ بر سه هزار و 540 تن شیر و هزار و 240 تن گوشت قرمز در شهرستان چابهار فراوری می گردد.

وی گفت: توجه به دام های سبک، سنگین و طیور علاوه بر ایجاد اشتغال موجب فراوری و رونق مالی می گردد و به نوعی این شهرستان می تواند در کاهش قیمت ها نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از12هزار دام در چابهار واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از12هزار دام در چابهار واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید