تعطیلی دانشگاه ها و مدارس برای کنترل سرعت انتشار عفونت بود

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشجویان با دیگر افراد جامعه تفاوتی ندارند و هدف ما از تعطیلی دانشگاه ها به دلیل کرونا کنترل سرعت انتشار عفونت بوده است.

تعطیلی دانشگاه ها و مدارس برای کنترل سرعت انتشار عفونت بود

سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ فیسی بوک، در مورد شرایط دانشجویان گفت: دانشجویان ما با دیگر افراد جامعه تفاوتی ندارند.

جمالیان با بیان اینکه هدف ما کنترل سرعت انتشار عفونت است، اضافه نمود: برای اینکه بتوانیم در این امر پیروز شویم باید چنین تصوری داشته باشیم که کرونا داریم و ممکن است ناقل بیماری باشیم. در این صورت نکات ایمنی را رعایت کنیم و مانع شیوع کرونا شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های استان مرکزی هم مانند عموم مردم باید این نکات را رعایت نمایند، هدف ما از تعطیل کردن دانشگاه ها این بود که مناطق پرازدحام را خلوت کنیم.

وی به اقدامات پیشگیرانه در استان مرکزی اشاره نمود و گفت: تقریبا از همان زمانی که کرونا در چین شایع شد، جلسات برنامه ریزی را آغاز کردیم، جلسات سلامت امنیت غذایی و پدافند با همه روسای دانشگاه های استان، فرماندهان نیروی انتظامی و دیگر ادارات استان برگزار گشت.

جمالیان بیان نمود: نکات بهداشت را به ارگان های مختلف شرح داده بودیم، شهرداری ها درباره ضدعفونی کردن اتوبوس های درون شهری توصیه های لازم را دریافت نموده بودند و کوشش کردیم این توصیه ها را برای مردم نیز تبیین کنیم.

وی از مردم گله کرد و گفت: روز گذشته که مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده بودند، انتظار داشتیم که مردم در منازل خود بمانند، اما بازار ها شلوغ شده بود. البته امروز شرایط بهتری است و معابر عمومی نسبت به روز گذشته خلوت تر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ثبت انگشتی ساعت ورود و خروج برای دانشجویان و کارکنان حذف شده، گفت: دانشجویان یا کارکنان ادارات می توانند یا به صورت چهره ای یا دستی ورود و خروج خود را ثبت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تعطیلی دانشگاه ها و مدارس برای کنترل سرعت انتشار عفونت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی دانشگاه ها و مدارس برای کنترل سرعت انتشار عفونت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید