تداوم نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش نشانی در امسال

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، خبرنگاران آنلاین:رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: با پیگیری های این کمیسیون در سال 98 ردیف بودجه یاری شهرداری به آتش نشانی از 19 میلیارد تومان به 107 میلیارد تومان افزایش یافت و نوسازی البسه و تجهیزان آتش نشانی ادامه می یابد.

تداوم نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش نشانی در امسال

زهرا صدر اعظم نوری در راستای نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خرید 2000 دست لباس آتش نشانی، گفت: تجهیز و نوسازی سازمان آتش نشانی از جمله اولویت های مدیریت شهری بوده است و با این که شرایط سختی از لحاظ اقتصادی بر مدیریت شهری وارد شده اما این اولویت را فراموش نکرده ایم.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: چندین سال بود که می بایست دو درصد عوارض پروانه های تخریب و نوسازی به آتش نشانی اختصاص می یافت اما این ردیف اعتباری به خزانه واریز می شد و با تاخیر فراوان به آتش نشانی اختصاص پیدا می کرد. با پیگیری های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این ردیف اعتباری در سال 97 به صورت مستقیم به سازمان آتش نشانی اختصاص یافت و اعتبارات به صورت مستقیم به حساب این سازمان واریز می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اضافه نمود: به همین دلیل برای سال 98 از این ردیف اعتباری پیش بینی 130 میلیارد تومان درآمد می شود. در راستای تامین اعتبار 2000 دست لباس آتش نشانی برای سال 98 که هر دست لباس بالغ بر 30 میلیون تومان هزینه دارد و جمعا 60 میلیارد تومان می شود، مسئله ای نخواهد بود.

صدراعظم نوری در ادامه سخنان خود تهران را یک شهر پرچالش و دارای مسائل عدیده دانست و گفت: بخشی از این مسائل به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی و بخشی به مسایل اقلیمی و بخشی به سیاست ها و رویه های مدیریتی که بر شهر تهران عارض شده، برمی شود.

او اضافه نمود: از طرفی رشد بی رویه جمعیت و مهاجرت گسترده به شهر تهران به دلیل جاذبه ها برای اشتغال و سکونت سبب شده ظرفیت تهران زودتر از آن چه به انتظار رسیدن افق 1404 باشیم، پر شود. لذا در چنین شرایطی فراهم آوردن شرایط ایمنی برای شهری مانند تهران یک ضرورت است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ادامه گفت: تهران شهری است که از گذشته زمینه های لازم برای تاب آوری آن فراهم نشده و با توجه به سیاست های کلان و تقسیم بندی های مسئولیتی که در زمینه ایمنی و وقوع بحران شده، هر دستگاه می بایست مسئولیت های خود را به نحوه احسن انجام دهد.

او ادامه داد: به همین دلیل در حوزه آتش نشانی تجهیز و نوسازی سازمان آتش نشانی یک ضرورت است.

صدراعظم نوری در ادامه گفت: شورای پنجم از ابتدای شروع به کار خود بر حساسیت این موضوع مطلع بوده و اقدامات لازم را انجام داده است، همچنان که با مدیریت موثر، 21 نردبان قبل از اعمال شدن شرایط تحریم خریداری شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، نوری در خاتمه اظهارکرد: اعضای شورا و در ذیل آن اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مطلع هستند که برای ایجاد شرایط ایمنی باید ابزار و تجهیزات استاندارد در اختیار داشت و لذا هم در برنامه سوم و هم در بودجه سالانه نوسازی و تجهیز سازمان آتش نشانی مورد اهمیت بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تداوم نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش نشانی در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش نشانی در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید