انجام تحقیقات بازار گردشگری در کشورهای هدف ایران

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، تحقیقات بازار گردشگری (Tourism Market Research) به منظور شناخت نسبی از قابلیت های عرضه و تقاضای گردشگری در کشورهای هدف ایران انجام شد.

انجام تحقیقات بازار گردشگری در کشورهای هدف ایران

به گزارش وبلاگ فیسی بوک به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اعلام این خبر گفت: طبق دستور ریاست محترم سازمان از نیمه دوم سال 97 افزایش شناخت بازارهای هدف گردشگری ایران به منظور بازاریابی آگاهانه و مبتنی بر واقعیت بازار در دستور کار این اداره کل نهاده شد.

او اضافه کرد: این فرایند با آنالیز گزارش ها و آمارهای معتبر بین المللی، کسب اطلاعات از نهادهایی مانند سفارت ایران در کشور مبدا، رایزنان فرهنگی و مالی و سایر مراکزی که از کشور مبدا شناخت داشتند، افراد و شرکت هایی مانند تورگردانان، ایرلاین ها و تجار که در بازار کشور مبدا فعالیت مستمر دارند و همچنین نشست های تخصصی انجام می گردد.

لاریجانی توضیح داد: ویرایش اول این گزارش به منظور ارتقای کیفیت مطالب گردآوری شده برای ارگان های مربوطه ارسال و نتیجه بازخوردها در ویرایش های بعد اصلاح شد.

او گفت: بر اساس این تحقیقات صندلی و روند گردشگری در کشور بازار هدف، وضعیت رقبای ایران در بازار کشور مبدا وسطح تبادلات گردشگری فیمابین مورد آنالیز قرار می گیرد و ویژگی های تقاضای گردشگری کشور مبداء، مناطق گردشگر فرست، رسانه های مرجع و اثرگذار برگردشگران و توراپراتورها و آژانس های مسافرتی فعال در گردشگران خروجی(Out going) شناسایی می گردد.

به گفته مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری انطباق محصولات گردشگری ایران با ویژگیهای بازار، آسیب شناسی و مشخص موانع ورود گردشگران بازار هدف به ایران و رسیدن به برنامه اقدام یک ساله برای نفوذ به بازار کشور مبدا از دیگر مواردی است که در این تحقیقات مورد توجه قرار دارند.

او گفت: تحقیقات بازار برای تدوین برنامه اقدام کشورهای آلمان، روسیه، عراق، عمان، افغانستان و چین اجرا شده و در سال جدید بر روی کشورهای ترکیه، آذربایجان، هندوستان، پاکستان و ایتالیا متمرکز خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "انجام تحقیقات بازار گردشگری در کشورهای هدف ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام تحقیقات بازار گردشگری در کشورهای هدف ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید