اختصاص بیش از 3 میلیاردتومان سرانه بهداشتی به مدارس استان کرمان

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، 3 میلیارد و 600 میلیون تومان، سرانه بهداشتی به مدارس استان اختصاص یافت.

اختصاص بیش از 3 میلیاردتومان سرانه بهداشتی به مدارس استان کرمان

به گزارش خبرنگار از ، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان صبح امروز در دهمین جلسه شورای آموزش وپرورش که به ریاست محمدجواد فدایی استاندار کرمان برگزار گردید، با تبریک ولادت مولی الوحدین حضرت علی(ع) گفت: با توجه به بحران پیش آمده در مورد بیماری ویروسی شایع شده، اهتمام خوب و چشمگیری در بحث پیشگیری از این بیماری داشته ایم.

او با اشاره به بهداشت اولیه دانش آموزان و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا اضافه کرد: 3 میلیاردو 600 میلیون تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شده است.

اسکندری نسب با بیان اینکه از لحاظ تهیه مواد شوینده و ضد عفونی کردن سطوح مدارس مسئله ای نداشتیم، از اختصاص 305 مراقب سلامت یا سفیر سلامت ، تقریبا برای 75 دانش آموز یک مراقب سلامت، سخن گفت و بیان داشت: این میزان مراقب سلامت پاسخگو نیست.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان با بیان اینکه هزار و 432 چشمه دستشویی و هزار و 362 آب خوری در سراسرمدارس استان احتیاج به تامین و ساخت دارند، از بازسازی هزارو 907 سرویس دستشویی و هزار و 300 آب خوری در استان سخن گفت و اضافه کرد: میانگین تخصیص اعتبار برای هر چشمه، با زیر بنای 40 متر مربع 15 میلیون تومان است.

او بیان نمود: 264 مجموعه در کرمان داریم که 51 مورد داری موقعیت تجاری هستند و باید به وسیله دفتر معاونت آموزشی پیگیری گردد تا در راستای درآمد پایدار برای آموزش وپروش و صرف درآمد های آن مورد استفاده قرار گیرند که به وسیله تجاری سازی این امر امکان پذیر است.

او به فراهم شدن 3 بستر آموزشی برای جبران دروس دانش آموزان پرداخت و گفت: این بستر ها در زمینه آموزش به وسیله رسانه و سامانه مدارس و پیغام رسان های داخلی هستند و مدارس با تهیه بسته های آموزشی برای مناطق محروم و عشایری که دسترسی به فضای مجازی ندارند، صورت گرفته است.

محمد جواد فدایی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط پیش آمده مجبور به تعطیلی مدارس شدیم که ضروری است برای اینکه وقت دانش آموزان هدر نرود به هر ترتیبی از امکانات استفاده کنیم تا دانش آموزان آموزش های لازم را برای جبران دروس خود ببینند.

او از اجرای مصوبات جلسه قبل ابراز خرسندی کرد و گفت: در هر کاری ایراداتی وجود دارد که برای برطرف آن باید بیشتر کوشش گردد.

فدایی بیان داشت: برای باز شدن مدارس باید توجه بیشتری به مدارسی که چشمه سرویس بهداشتی کافی ندارند، گردد.

او بیان نمود: در مورد جبران زمان های آزاد دانش آموزان باید پیگیری های لازم صورت گیرد تا روزانهحداقل 2 ساعت آموزش به وسیله رسانه استانی برای دانش آموزان صورت گیرد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص بیش از 3 میلیاردتومان سرانه بهداشتی به مدارس استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بیش از 3 میلیاردتومان سرانه بهداشتی به مدارس استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید