آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با محورهای علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم آرشیوی، مطالعات ایران شناسی و اسلام شناسی و نسخه پژوهی، تاریخ شفاهی و تحول دیجیتال در کتابخانه ها و مراکز آرشیوی برگزار می شود و صاحبان ایده و پژوهشگران تا 19 آبان ماه فرصت دارند آثار خود را به این جشنواره بفرستند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، سازمان اسناد و کتابخانه ملی به منظور معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه های کتابداری و اطلاع رسانی، علوم آرشیوی و اسنادی، ایران شناسی، اسلام شناسی و نسخ خطی با هدف حمایت و تشویق پژوهشگران از سال 1389، حرکتی نو را با عنوان جشنواره هفته پژوهش آغاز کرده و تاکنون 9 دوره از این جشنواره برگزار شده است.

بر این اساس محققانی که در هر یک از محورهای علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم آرشیوی، مطالعات ایران شناسی واسلام شناسی و نسخه پژوهی، تاریخ شفاهی و تحول دیجیتال در کتابخانه ها و مراکز آرشیوی، دارای ایده و آثار پژوهشی هستند می توانند ایده خود را در هر یک از قالب های کتاب تصنیف یا تالیف، طرح پژوهشی پایان یافته، پایان نامه کارشناسی ارشد/رساله دکتری پایان یافته و ایده و تولید فناورانه با تاکید بر تحول دیجیتال ارائه دهند. البته الزامی است که آثار فوق در فاصله زمانی مهر 1397 تا مهر 1398 تدوین یا منتشر شده باشند.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای نخستین بار در دهمین جشنواره پژوهشی خود از ایده های برتر در حوزه کتابخانه، فناوری و امور آرشیوی با تاکید بر تحول دیجیتال تقدیر خواهد کرد. این در حالی است که بخش تقدیر از پژوهشگران، ویژه کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی(اعضای هیات علمی و کارشناسان) است و بخش ایده های برتر در جشنواره دهم به بخش های جشنواره اضافه شده است.

فرایند داوری

برای اجرای روند بررسی و ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه، کمیته علمی جشنواره در اداره کل پژوهش کتابداری و آموزش تشکیل می­ شود. در کمیته علمی آثار رسیده بر مبنای امتیازهای قابل محاسبه برای اعضای هیئت علمی مؤسسه های پژوهشی، آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی و مؤسسات عالی علمی و پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با همکاری داوران منتخب مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و آثار فاقد سند معتبر و گواهی معتبر از ارزیابی خارج می­ شود. در نهایت، طی جلسات متعدد آثار دریافت شده و پژوهشگران شرکت کننده مورد ارزیابی نهایی قرار می­ گیرند.

در روند داوری هر اثر برای دو داور متخصص در حوزه مرتبط ارسال و میانگین امتیازات داوری محاسبه می ­شود. درصورتی که اختلاف آرای دو داور اول و دوم تفاوت معنی داری داشته باشد، اثر برای داور سوم ارسال می شود. پایان نامه های همکاران داخل سازمان را یک داور از داخل و یک داور از خارج سازمان ارزیابی می­ کنند.

امتیازدهی به آثار

علاوه بر شرایط و شاخص ­های عمومی ارزیابی محتوا، موضوع، و ساختار علمی آثار، موارد زیر نیز در ارزیابی و داوری ها تاثیرگذار خواهد بود:

اثربخشی، حل مسئله، و رفع نیازهای علمی و فنی سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ اثربخشی و رفع نیازهای علمی و فنی در موضوع / رشته مورد نظر؛ خلاقیت و نوآوری و کاربردی بودن

مهلت ثبت و ارسال آثار

پژوهشگران و صاحبان ایده می توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ 1398/08/19به آدرس https://www.nlai.ir/research-festival ارسال کنند.

مهلت تعیین شده برای ارسال آثار تمدید نخواهد شد و آثار دریافتی بعد از این تاریخ در فرایند داوری قرار نمی گیرند. تاریخ برگزاری مراسم جشنواره پژوهش متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با اهداف ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای اندیشمندان و پژوهشگران عرصه پژوهش و فناوری مبتنی بر سه حوزۀ کتابداری و اطلاع رسانی، علوم آرشیوی واسنادی، مطالعات ایران شناسی، اسلام شناسی و نسخ خطی؛ شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کشف استعدادهای برتر در حوزه های مختلف پیشگفته؛ ایجاد انگیزه در پژوهشگران و نوآوران داخلی؛ گسترش تجربه های علمی و ایجاد تعامل و همکاری علمی میان پژوهشگران و فراهم سازی فضایی پرشور و رقابتی میان اندیشمندان برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید