کمیسیون اروپایی خواهان توافقی موقت برای حل مناقشات بر سر مسئله پناهندگان شد

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، در حالی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان نتوانسته اند درباره چگونگی تقسیم پناهندگان به توافقی دست یابند در پی تشدید مناقشات در این باره بین کشورهای عضو، کمیسیون اروپایی خواهان یک راهکار موقتی در این باره شد.

کمیسیون اروپایی خواهان توافقی موقت برای حل مناقشات بر سر مسئله پناهندگان شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسی بوک، در پی بالا دریافت مناقشات در اتحادیه اروپا درباره چگونگی برخورد با پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه و اینکه چه کشوری باید آن ها را بپذیرد کمیسیون اتحادیه اروپا خواهان یک مکانیسم موقتی برای تقسیم پناهندگان در کشورهای عضو این اتحادیه شد.

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر اتحادیه اروپا در امور پناهجویی و مهاجرت در این باره به روزنامه دی ولت آلمان گفته است که تا وقتی که قواعد جدید اصلاح شده برای تقسیم پناهندگان بر اساس قوانین دوبلین این اتحادیه محقق گردد من از همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست می کنم این روند را تسریع نمایند و توافقات موقتی در این باره را پیدا نمایند که چگونه باید با مهاجرانی که توسط سازمان های امداد از دریای مدیترانه نجات داده می شوند باید برخورد گردد.

وی ابراز امیدواری کرد که وزرای کشورهای اتحادیه اروپا در اولین دیدار تحت ریاست جدید دوره ای اتحادیه اروپا که هفته آینده برگزار می گردد به توافقی در این باره دست یابند.

بر اساس قواعد دوبلین، مهاجران برای اولین بار به هر کشوری وارد شوند آن کشور مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهندگی آن ها را دارد. بر اساس شرایط جغرافیایی اکثر کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مانند ایتالیا، یونان و مالت تحت این قانون پناهندگی تحت فشار بالای هجوم پناهندگان قرار گرفته اند.

کمیسر امور پناهندگی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که کمیسیون اتحادیه اروپا در مواردی مانند جریانات مربوط به کشتی نجات آلمانی سی واچ 3 همیشه راه چاره های فردی را بین کشورهای عضو هماهنگ نموده است. چنین مواردی در آینده نباید پیش آید.

در جریان این هفته دستگیری کاپیتان یک کشتی نجات آلمانی در ایتالیا مناسبات بین دو کشور آلمان و ایتالیا را خدشه دار نموده بود.

بعد از اینکه کشتی نجات سازمان امداد رسان آلمانی Sea - Watch (سی واچ) حدود دو هفته در آب های دریا سرگردان مانده بود با چهل مهاجر بالاخره چند روز پیش در بندر لامپدوسای ایتالیا پهلو گرفت.

این قایق نجات آلمانی در تاریخ 12 ژوئن در سواحل لیبی 53 مهاجر را نجات داد که 13نفر از آن ها از دلایل پزشکی و سلامتی در روزهای گذشته به لامپدوسا منتقل شده و بقیه روی کشتی و منتظر اجازه بودند تا در یک بند اروپایی انگر بیاندازند.

سال هاست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره مکانیسم تقسیم عادلانه پناهندگان با هم اختلاف نظر دارند. وزیر کشور ایتالیا اخیرا خواهان تضمین های معین از طرف کشورهای آماده پذیرش برای پناهندگان قبل از اینکه کشتی های نجات در بنادر این کشور لنگر بیندازند شده است. در جریان این مناقشات ایتالیا قوانین خود علیه مهاجران را به شدت تشدید نموده و آن را اجرایی می نماید.

دولت پوپولیستی ایتالیا متشکل از احزاب لیگ شمالی و جنبش پنج ستاره با دیدگاه های مهاجر ستیز خود حدود یک سال است که در ایتالیا حکومت می نماید. از آن موقع ورود کشتی های پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه به ایتالیا با موانع زیادی همراه شده است. صدها مهاجر امسال میلادی در راستا دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا غرق شده و جان خود را از دست داده اند.

حزب لیگ شمال متئو سالوینی پسشنهاد داده است که مجازات ها برای کشتی های سازمان های کمکی که با وجود ممنوعیت ورود به بنادر ایتالیا به این سمت حرکت می نمایند را افزایش دهند.

دولت ایتالیا در ماه ژوئن قوانین جدیدی تصویب کرد که جریمه تا 50 هزار یورو و توقیف کشتی هایی که با وجود ممنوعیت ورود به قلمرو آب های ایتالیا به این منطقه وارد می شوند را در نظر گرفت. در حال حاضر هم کشتی نجات آلان کردی آلمان با 65 مهاجر نجات یافته از دریای مدیترانه در برابر جزیره لامپدوسا منتظر اجازه برای لنگر انداختن است. اما دولت ایتالیا این اجازه را به این کشتی نداده و از این رو حالا این کشتی نجات جهت خود را به سمت مالت تغییر داده است.

کمیسر امور پناهندگان اتحادیه اروپا همچنین توضیح داد که برای حل این مسئله اتحادیه اروپا همچنین باید با کشورهای ثالث همکاری نمایند تا به این ترتیب انسان ها در راه مهاجرت زندگی خود را به خطر نیانداخته و بتوانند به وسیله راستاهای قانونی به اتحادیه اروپا بیایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمیسیون اروپایی خواهان توافقی موقت برای حل مناقشات بر سر مسئله پناهندگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی خواهان توافقی موقت برای حل مناقشات بر سر مسئله پناهندگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید