چه غذاهایی برای پیشگیری از سرطان پوست مناسبن؟

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، اگه شما عاشق پوشیدن لباس های تابستانی هستین که پوست شما رو در معرض نور مستقیم خورشید قرار میده، بهتره که در مورد این کار کمی بیشتر فکر کنین! زیرا اشعه شدید خورشید که در تابستان به درون جو زمین نفوذ میکنه میتونه باعث ایجاد بیماری های زیادی از جمله سرطان پوست بشه. افراد معمولا برای مقابله با گرما لباس کمتری در تابستان به تن میکنن اما با این حال، باید توجه کنین که اشعه UV خورشید در تابستان های داغ قوی تر و بدتر هستن و بهتره تا جایی که ممکنه پوست خودتون رو بپوشونین تا از آفتاب سوختگی، گرمازدگی و یا حتی سرطان پوست جلوگیری کنین. سرطان پوست نوعی عارضه هست که طی اون نور خورشید روی سلول های پوست اثر میذاره و باعث رشد غیر عادی در این سلول ها میشه. سرطان پوست میتونه کشنده باشه، به خصوص وقتی که به موقع تشخیص داده نشه. مطالعات تحقیقاتی در طول سال ها نشان داده اند که قرار دریافت در معرض اشعه ایکس و اشعه UV، عوامل اصلی رشد سرطان پوست در افراد هست. در این مطلب قصد داریم که چند توصیه غذایی به شما ارائه بدیم که میتونه به شما در جلوگیری از سرطان پوست در تابستان کمک کنه.

چه غذاهایی برای پیشگیری از سرطان پوست مناسبن؟

مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از سرطان پوست:

1. مصرف جو در وعده صبحانه

همه ما میدونیم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه ما هست، که هیچ وقت نباید نادیده گرفته بشه. صرف نظر کردن از صبحانه و یا خوردن غذاهای ناسالم مثل کلوچه ، خامه، شیرینی و غیره فقط میتونه به سلامتی شما آسیب برسونه چون این غذاها حاوی مقدار زیادی شکر و روغن هستن که برای سلول های پوست نامناسبه. مصرف غذاهای سالم مثل جو میتونه از تشکیل سلول های سرطانی به ویژه در زیر پوست جلوگیری کنه.

2. ماست

متخصصان همیشه به ما توصیه میکنن که به طور منظم ماست بخوریم. این ماده غذایی پر خاصیت باید بخش مهمی از رژیم غذایی روزانه باشه، و این کار در تابستان اهمیت بیشتری پیدا میکنه. ماست میتونه باعث بهبود رشد باکتری های مفید در قسمت های خاصی از بدن شما بشه. مطالعات تحقیقاتی ثابت کردن که باکتری های مفید در بدن ما توانایی مبارزه با عواملی که باعث سرطان پوست میشن رو دارن.

3. قهوه

ده ها ساله که محققین مختلف روی مزایا و معایب قهوه برای سلامتی انسان بررسی و تحقیق می کنن. اما ثابت شده که مصرف تنها یک یا دو فنجان قهوه در طول روز برای سلامتی انسان مضر نیست. برخی مطالعات قوی بیان میکنن که صرف نظر از اینکه شما احساس دریافت انرژی بیشتری می کنین، قهوه قادره که از سرطان پوست جلوگیری کنه، چون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدانه که میتونه از وارد اومدن آسیب رادیکال های آزاد به پوست؛ ناشی از اشعه های خورشید و اشعه ماورا بنفش، جلوگیری کنه.

4. سبزیجات پهن برگ

از دوران کودکی، به ما گفته شده که سبزیجات پر شاخ و برگ، مانند اسفناج، برگ های نعناع، مارچوبه و غیره رو بیشتر بخورین زیرا که این نوع از سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستن و دارای منافعی برای سلامتی ما هستن. علاوه بر این، قرار دادن این نوع از سبزیجات به عنوان بخش عمده ای از رژیم غذایی شما در تابستان هم میتونه به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کنه، زیرا که ویتامین های A و C در سبزیجات پهن برگ، سپری در برابر آسیب نور خورشید به سلول های پوست میشه.

5. گوجه فرنگی

چه چیزی بهتر از یه لیوان آب گوجه فرنگی خنک و تازه برای مقابله با گرمای تابستانه؟ علاوه بر این میتونین گوجه فرنگی رو به صورت روزانه به سالاد اضافه کنین. علاوه بر سلامتی فواید دیگه ای مثل افزایش ایمنی، درمان سوءهاضمه و… هم داره، گوجه فرنگی این توانایی رو داره که از سرطان پوست هم جلوگیری کنه. ترکیباتی که به عنوان لیکوپن و مواد فوتوشیمیایی موجود در گوجه فرنگی شناخته میشن، میتونن از جذب شدن اشعه های ماورای بنفش خورشید درون سلول های پوست جلوگیری کنن. در نتیجه از سرطان پوست جلوگیری میشه.

6. چای سبز

امروزه بسکمک از مردم چای سبز رو جایگزین قهوه و چای معمولی میکنن، زیرا چای سبز به خاطر داشتن فواید شگفت انگیز برای سلامتی بدن شناخته شده هست. مقدار آنتی اکسیدان موجود در چای سبز نه تنها میتونه به کاهش استرس و کاهش وزن کمک کنه، بلکه میتونه از وارد اومدن آسیب رادیکال های آزاد به پوست به خاطر اشعه های ماورای بنفش خورشید هم جلوگیری کنه و در نتیجه ریسک سرطان پوست رو کم میکنه.

به این مطلب امتیاز دهید

منبع: مجله الکترونیک دونفره

به "چه غذاهایی برای پیشگیری از سرطان پوست مناسبن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه غذاهایی برای پیشگیری از سرطان پوست مناسبن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید