پیوندهای فرهنگی در جشنواره ای محلی

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، علی الله سلیمی-دبیرتحریریه:امروزه پیوندهای فرهنگی و اجتماعی بین اقوام و گروه های اجتماعی مختلف، می تواند در شکوفایی استعدادها در مناطق شهری تأثیرگذار باشد و در این میان با استمرار،

پیوندهای فرهنگی در جشنواره ای محلی

برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی فراگیر مانند جشنواره اقوام در بوستان فدک منطقه 8 که از رویدادهای مهم و قابل توجه در این بخش از شهر است می توان به شکوفایی خلاقیت های شهروندان در عرصه های گوناگون بیش از پیش امیدوار بود. از اهداف اصلی این جشنواره گسترش و تقویت هویت ایرانی اسلامی و تحکیم وحدت و همگرایی اقوام ایرانی است که به نوبه خود ارزشمند و قابل احترام است. این رویداد فرصت خوبی برای بروز استعدادهای فرهنگی و هنری در مناطق مختلف است. در این جشنواره محورهای مهمی نظیر تقویت خودباوری و عزت ملی، پاسداشت گویش ها، آداب و رسوم غنی اقوام و سنت های اصیل ایرانی در قالب های متنوع فرهنگی و هنری در یک فضای وحدت بخش و با نشاط مدنظر بوده که با استقبال خوبی هم روبرو شده است.

از ویژگی های اصلی این جشنواره که مسئولان بارها روی آن تأکید کرده اند، ایجاد پیوندهای هنری بین اقوام و نسل های مختلف خدمت خوبی برای آشنایی جوانان با آداب و رسوم اقوام مختلف و مفاخر بزرگ ادبی، هنری، اجتماعی و... در اقصی نقاط کشور است. خوشبختانه مراکز و فضاهای فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف شرق تهران، از جمله منطقه 8 این ظرفیت بالا را دارند که با دعوت از فعالان صنایع و هنرهای دستی به یک جشنواره منطقه ای، نمونه هایی برجسته از آثار آنها را در معرض دید شهروندان ساکن در این مناطق قرار دهند و به این وسیله، باب آشنایی با بسکمک از صنایع دستی و آثار هنری اصیل و در عین حال کمتر دیده شده در محیط های شهری را به روی ساکنان مناطق مختلف بگشایند و زمینه بروز و شکوفایی استعدادهای هنری در میان شهروندان را فراهم و به تحقق آن کمک کنند.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیوندهای فرهنگی در جشنواره ای محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوندهای فرهنگی در جشنواره ای محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید