مسؤولیت اجتماعی تان را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، چهارمین اجلاس فرهنگ سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزش های اجتماعی در دانشگاه خاتم در حال برگزاری است.

مسؤولیت اجتماعی تان را جدی بگیرید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فیسی بوک، این روزها به موضوع مسؤولیت اجتماعی در سراسر جهان نگاه ویژه ای می گردد. صاحب نظران در سراسر جهان اعتقاد دارند که مسؤولیت اجتماعی به عنوان یک رکن اساسی برای تعالی مردم باید جدی گرفته گردد که به همین دلیل برگزارنمایندگان چهارمین اجلاس فرهنگ سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزش های اجتماعی توجه به مسؤولیت اجتماعی را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده اند. این دوره از اجلاس روزهای 1 و 2 بهمن در دانشگاه خاتم به همت دانشگاه خاتم، انجمن مدیریت ایران و بانک پاسارگاد برگزار می گردد.

مسئولیت اجتماعی؛ معیار توسعه یافتگی

سخنران اول این مراسم مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد است گفت: انسانی که 70 سال زندگی می نماید در حدود 2 میلیارد و 7 میلیون و 520 هزار ثانیه از خدا عمر گرفته است و باید برای لحظه های زندگی اش جوابگوی خداوند باشد. باید نسبت به همه اتفاقات پیرامون و احتیاجهای کوچک و بزرگ آدم های اطراف مان حساس باشیم. با توجه به مسؤولیت اجتماعی که نسبت به آدم های جامعه داریم باید طوری وظایفمان را انجام دهیم که نتیجه اش زندگی بهتر مردم گردد. مسؤولیت یکی از معیارهای توسعه یافتگی است.

او در ادامه صحبت هایش شرح داد: متأسفانه بسیاری از بنگاه های مالی و سازمان های خدماتی مسئولیت های اجتماعی شان را نمی شناسند یا توجهی به آن نمی نمایند. برخی ها فکر می نمایند که مسؤلیت اجتماعی فقط به یاری به خیریه ها یا افراد آسیب دیده از بحران ها خلاصه می گردد که باید بگویم اجرای قانون هم در راستای همین موضوع قرار می گیرد.

توجه به تحولات فناوری های نوین

آذر صائمیان دبیر چهارمین اجلاس فرهنگ سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزش های اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار گفت: تفاوت این دوره از اجلاس با دوره های قبلی توجه به تحولات فناوری های نوین است که رویکرد اجلاس هم بر اساس آینده پژوهی ارزش های اجتماعی مشخص شده است. در سازمان های کشور ما که در حوزه های مختلف به مردم خدمت ارائه می نمایند جای کار بسیار در این حوزه وجود دارد. آدم هایی که در سازمان های مختلف فعالیت می نمایند هرکدام از خانواده شان خرده فرهنگ متفاوتی را همراه دارند که مدیریت این افراد احتیاج به تخصص دارد.

او در ادامه شرح داد: پدیده فن آوری بر آدم های جامعه تأثیر فراوانی دارد. در سازمان های نوین و با فن آوری بالا مسائلی مثل سلامتی، شفافیت و عدالت که در سطح اول الویت های سازمان ها قرار دارند. در این اجلاس قصد داریم که ارزش های آینده پژوهی را باتوجه به فناوری های نوین به گفت وگو بگذاریم تا به شرایط بهتری در حوزه فراوری و فعالیت سازمان ها برسیم.

آسیب های بخشی نگری

عقربه های ساعت 16 را نشان می دهد که مجری مراسم از حاضران در مراسم دعوت می نماید تا برای صرف چای و شیرینی به طبقه پایین بروند. 45 دقیقه بعد همه آمده اند و منتظر شنیدن سخنرانی مهمانان ویژه مراسم رضا اردکانیان هستند.

وزیر نیرو در این مراسم گفت: شاید از خودتان بپرسید که چرا باید در شرایط فعلی کشور به این موضوع بپردازیم. اما بخش مهمی از مسائل امروز کشور به دلیل کم توجهی به فرهنگ سازمانی است که احتیاج به توجه بیشتری دارد. بخشی نگری در مدیریت کشور مانع بزرگی در راه دستیابی به اهداف از پیش طراحی شده است که ضرر آن را بیش از هر کس دیگری مردم احساس خواهند کرد. اجازه بدهید با مثالی این موضوع را بهتر شرح بدهم اگر وزارتخانه ای در فعالیت هایش فقط حوزه کاری خود را ببیند به دلیل اینکه در حوزه های دیگر برای مردم مشکل ایجاد می نماید در بهبود وضع زندگی شهروندان پیروز نخواهد بود. بعد از 3 دهه فعالیت مدیریتی در کشور به این نتیجه رسیده ام که سیستم مدیریتی کشور باید یکپارچه و منسجم باشد. به برگزارنمایندگان این برنامه توصیه می کنم که برای سال بعد آسیب های بخشی نگری را در دستور کار خود قرار دهند. صائمیان از پیشنهاد وزیر نیرو استقبال می نماید و برای کنفرانس سال آینده به این موضوع توجه ویژه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مسؤولیت اجتماعی تان را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسؤولیت اجتماعی تان را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید