محوطه و اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه ساماندهی شود

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، استاندار آذربایجان غربی گفت: اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه فرصتی مناسب برای توریست پذیری در شهر است.

محوطه و اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه ساماندهی شود

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، جلسه بررسی و ساماندهی طرح و اجرای اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه که در محل استانداری برگزار گشت و در این نشست محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ضمن تاکید بر ساماندهی محوطه و اراضی ارتش گفت: اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه، فرصت استثنایی برای این شهر از منظر احداث موزه ها، تأمین فضای سبز و توریست پذیری برای شهر و استان محسوب می گردد.

در ادامه این نشست، جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ضمن تأکید بر ضرورت حفظ آثار و ابنیه تاریخی موجود در اراضی ستاد لشکر از منظر میراث مادی و ناملموس به عنوان پشتوانه تاریخی و فرهنگی استان و رعایت کلیه ضوابط و مقررات میراث فرهنگی در تمامی مراحل تهیه طرح در این اراضی، عنوان کرد که حدود 47 هکتار از محدوده 75 هکتاری اراضی ستاد لشکر در سال 1393 در فهرست آثار ملی فرهنگی و تاریخی به ثبت رسیده است و بخش عمده این اراضی در طرح مذکور بصورت کاربری پارک و فضای سبز و باغ موزه لحاظ شده است، از این رو هرگونه دخل و تصرف، ساخت و ساز، تفکیک عرصه و اعیان، تغییر در نما یا کالبد عرصه و اعیان و هرگونه اقدامی که منجر به تخریب و یا آسیب به عرصه و اعیان اثر ثبتی گردد، ممنوع است.

وی در ادامه نسبت به انجام مرمت اضطراری ابنیه تاریخی موجود در محدوده اعلام آمادگی کامل نموده و گفت: برای مرمت و حفاظت این اراضی تاکنون مبلغی معادل 30 میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان تأمین شده است.

جباری در ادامه این نشست، از تدوین طرح ملی بازآفرینی منطقه موزه های ارومیه و طرح جامع فضایی حوزه 9 هکتاری باغ موزه اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه خبر داد و عنوان کرد: این طرح سال 96 در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و فاز اول مطالعات مذکور رو به اتمام است .

همچنین محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز، ضمن اعلام آمادگی نسبت به تملک تمامی اراضی سهم ارتش، خواستار حفظ و نگهداری از کل اراضی ستاد لشکر و ابنیه تاریخی موجود در آن به همان شکل اولیه آن شد تا با صیانت از آثار تاریخی موجود، یاد و خاطره رزمندگان در این منطقه حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "محوطه و اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه ساماندهی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه و اراضی ستاد لشکر 64 ارتش ارومیه ساماندهی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید