روستایی که به ساکنان جدیدش حقوق ماهیانه زیادی می دهد!

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، روستای کاندلا در ایتالیا

در نواحی جنوبی ایتالیا روستای تماشایی به اسم کاندلا (Candela) هست که با تپه ها و جنگل های سرسبز احاطه شده و روزگاری به خاطر خیابان های شلوغ و گردشگرانش به ناپل کوچک معروف بود. مسئولان این روستای قرون وسطایی و بکر به تازگی تصمیم گرفتند تا به هر کسی که دوست داشته باشد برای زندگی به این روستا برود ماهیانه بیش از 2000 یورو درآمد دهند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره روستای کاندلا بیشتر آشنا شوید.

روستایی که به ساکنان جدیدش حقوق ماهیانه زیادی می دهد!

روستای سرسبز و زیبای کاندلا که در نواحی جنوبی ایتالیا قرار گرفته است در ابتدا بیش از 8 هزار نفر جمعیت داشت اما امروز تعداد ساکنانش به 2700 نفر رسیده و همین مسئولان روستا را به شدت نگران کرده است. شهردار کاندلا می خواهد با پرداخت حقوق ماهیانه به شهفرایندان جدید (حتی اگر خارجی باشند) این روستا را که در زمان گذشته به خاطر خیابان های شلوغش به ناپل کوچک معروف بود را از بی جمعیتی نجات دهد! قرار است به هر کس که باروبندیل خودش را ببندد و به این روستا برود هر ماه حقوق خوبی داده شود که این حقوق از این قرار است: برای مجردها: 800 یورو، برای زوج ها: 1200 یورو، برای خانواده های سه نفره 1500 تا 1800 یورو و برای خانواده هایی که 4 تا 5 نفره هستند: بیش از 2000 یورو. به گفته نیکولا گاتا شهردار این شهر او تمام تلاش خودش را می کند تا این روستا را به شکوه سال های قبلش برگرداند . مدت های زیادی از سال هایی که این روستا پر از گردشگر، مغازه و فروشنده بود می گذرد و ساکنان جوان این روستا در جست و جوی شغل و فرصت های بهتر اینجا را ترک کردند و این خطر وجود دارد این روستا هم مثل بسیاری دیگر از روستاها و شهرهای ایتالیا از بی جمعیتی به شهر ارواح تبدیل شود! برای همین مسئولان این شهر به فکر یک اقدام جدی افتادند تا جلوی این فرایند را بگیرند.

اما به گفته معاون شهردار، اینطور نیست که هر کسی به این روستا برود خیلی راحت به او حقوق ماهیانه داده شود بلکه ساکنان جدید باید یک سری شرایط را رعایت کنند! اول اینکه آن ها باید برای همیشه در این روستا بمانند و خیال نداشته باشند که در چند سال آینده روستا را ترک کنند. دوم اینکه آن ها باید برای خود خانه بخرند و یا خانه ای را کرایه کنند، و سوم اینکه همه ساکنان جدید باید سالانه حداقل 7500 یورو درآمد داشته باشند. معاون شهردار می گوید که دوست ندارند مردم این طور فکر کنند که تنها با آمدن به اینجا و کار نکردن می توانند با این حقوق ماهیانه زندگی کنند برای همین همه ساکنان جدید باید کار کنند و برای خودشان درآمد داشته باشند. همچنین برای ساکنان جدید اعتبارات مالیاتی هم در نظر گرفته می شود تا برای رفتن به این روستا بیشتر تشویق شوند. تا به حال 6 خانواده از شمال ایتالیا به این روستا نقل مکان کردند و 5 خانواده دیگر هم درخواست داده اند تا شهفرایندان همیشگی این روستا شوند. جالب است که تمامی این شرایط شامل خارجی ها هم می شود و آن ها هم می توانند به این روستا بفرایند.

این روستا خانه ها و کلیساهای باروک زیبایی دارد و در جای جای آن خانه های سفیدی به چشم می خورند که تراس های تماشایی دارند. نکته جالب این روستا کوچه های عجیب و غربیش است و حتی یک کوچه به عرض 35 سانتی متر دارد که اسمش کوچه تراسونا است و گفته می شود که باریک ترین کوچه ایتالیاست. یکی از ساکنان جدید این روستا که به نظر می رسد از آمدن به این محل خوشحال است می گوید:اینجا آرام و ساکت است و مردم ساده زندگی می کنند. خبری از جمعیت و شلوغی نیست و هیچ ترافیکی ندارد. این روستا درست در وسط سه ناحیه باشکوه ایتالیاست: کامپانیا، باسیلیکاتا و مولیسی که در هر کدام از این نواحی، شگفتی های طبیعی و تایخی زیادی را می بینید. در این روستا حتی به سواحل هم دسترسی دارید فقط کافیست سوار ماشین شوید و چند دقیقه بعد به سواحل آرام و بکر پوگلیا برسید. در اینجا زندگی فرایند آرامی دارد و در آن خبری از جرم و جنایت هم نیست و در 20 سال گذشته حتی یک نمونه جرم هم در آن گزارش نشده است.

البته ناگفته نماند که این روستا در ماه های اخیر پیشرفت های زیادی کرده و بسیاری از بناهای معروف، خیابان ها و میدان هایش نوسازی شده و امروز در آن ها مراسم و جشن های مختلف گرفته می شود. این روستا در تابستان جای خیلی خوبی برای سفر و گردشگری است و در آن یک راستا طبیعت گردی به اسم تراتورو رجیو هست که گردشگران در این راستا در حالی که سوار بر اسب هستند به شهر ساحلی پسکاسرولی می فرایند؛ این راستا آنقدر طبیعت جذابی دارد که در تابستان ها پر از گردشگر می شود. در تابستان می توانید به قلب تاریخی این روستا بروید و غذاهای محلی مثل Orecchiette و یک نوع پاستاهایی که به شکل گوش هستند و در همین روستا درست می شوند را امتحان کنید. غذاهای محلی و مخصوص دیگر روستا حلزون و مارچوبه سرخ شده است. جالب است که این اولین بار نیست که ایتالیا برای رونق دادن به شهرها و روستاهایش دست یه اقدامات عجیب و غریب می زند. اوایل سال 2017 بود که این کشور اعلام نمود 103 تا از بناهای تاریخی خودش را به رایگان می بخشد! البته به یک شرط! به شرط اینکه کسانی که این بناها را می گیرند متعهد شوند که آنجا را به مکان های گردشگری مثل هتل و رستوران تبدیل کنند. در آن زمان این اقدام ایتالیا خیلی از سرمایه گزاران را به فکر انداخت تا حالا که زمین و مکان در اختیار دارند آن را نوسازی کنند و به سرمایه های بلند مدت دست پیدا کنند.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "روستایی که به ساکنان جدیدش حقوق ماهیانه زیادی می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستایی که به ساکنان جدیدش حقوق ماهیانه زیادی می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید