خط تماس وزارت بهداشت برای مشاوره رایگان در مورد کرونا

به گزارش وبلاگ فیسی بوک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خط تماس مشاوره اضطراری ویروس کرونا در سامانه تلفنی 190 را راه اندازی کرد.

خط تماس وزارت بهداشت برای مشاوره رایگان در مورد کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ فیسی بوک، سامانه تلفنی مشاوره ویروس کرونا در بخش مشاوره بیماری های واگیر سامانه تلفنی 190 راه اندازی شده و مردم و کارکنان نظام سلامت می توانند به صورت شبانه روزی سوالات خود در خصوص این بیماری را با متخصصان در میان بگذارند. سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت 24 ساعته و از طریق خطوط تلفن ثابت و همراه قابل شماره گیری است.

همچنین سامانه تلفنی دیگری با شماره 4030 برای جوابگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا راه اندازی شده است. زیرساخت های این سامانه تلفنی با همکاری بنیاد برکت و سازمان نظام پزشکی ایجاد شده و 2 هزار خط تلفن همزمان دارد.

سازمان ها و نهادی دیگر نیز سامانه های تلفنی دیگری برای ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص ویروس کرونای جدید راه اندازی کرده تا جوابگوی نیازهای مردم در شرایط فعلی باشند. سازمان بیمه سلامت سامانه تلفنی 1666 را راه اندازی کرده تا جوابگوی سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا باشد. سازمان بهزیستی نیز مشاوره تلفنی 1480 را راه اندازی کرده که همه روزه از هشت صبح تا هشت شب به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی به مردم ارائه می دهد.

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران نیز با راه اندازی سامانه تلفنی صدای پرستار با شماره 02161054002 هر روز از ساعت 11 تا 19 به سوالات هموطنان در خصوص مراقبت بچه ها، مراقبت و مشاوره سلامت روان، فوریت ها و مسمومیت ها، مراقبت از بیمار در منزل، سلامت جامعه و سالمندان، ضعف ایمنی (دیابت و شیمی درمانی) و مراقبت بیماران کلیوی و دیالیزی پاسخ می دهد. سامانه صدای ماما نیز از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 18 نیز جوابگوی سوالات مردم است.

گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در خصوص کنترل استرس، اضطراب و سوگ ناشی از دست دادن عزیزان مشاوره رایگان تلفنی به مردم ارائه می دهد.

انتهای پیام/4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "خط تماس وزارت بهداشت برای مشاوره رایگان در مورد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط تماس وزارت بهداشت برای مشاوره رایگان در مورد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید